۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
ادامه ریزش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار| آیا به برابری ۱:۱ خواهیم رسید؟
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه ریزش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار| آیا به برابری ۱:۱ خواهیم رسید؟

جفت ارز یورو/دلار آمریکا به تدریج به سمت برابری ۱:۱ حرکت کرده و با افت ۰.۸۷ درصدی در روز دوشنبه به روند نزولی ثابت خود ادامه می دهد.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو/دلار آمریکا به تدریج به سمت برابری ۱:۱ حرکت کرده و با افت ۰.۸۷ درصدی در روز دوشنبه به روند نزولی ثابت خود ادامه می دهد. با این حال، مجموعه ای از عوامل منفی، که با انتشار گزارش مربوط به کاهش شدید تراز تجاری آلمان در روز دوشنبه گذشته شروع شده، یورو را در رکود قرار داده است.

اولین کسری تراز تجاری آلمان در سه دهه اخیر، افت شدید تولید صنعتی و کاهش شدید تراز تجاری فرانسه، همگی به تداوم شکل گیری احساسات ضعیف بازار در خصوص یورو کمک کرده و منجر به سقوط ارزش بی سابقه آن طی بیست سال اخیر شده است.

آلمان کسری تجاری ۱.۰ میلیارد یورویی را اعلام کرده که نشان دهنده کاهش شدید تراز تجاری این کشور بوده و به گفته برلین، هزینه واردات در بحبوحه کاهش صادرات افزایش یافته است.

آلمان طی ماه گذشته ۳.۱ میلیارد یورو مازاد تجاری را به ثبت رسانده و پیش بینی می شد که مازاد تجاری بیشتری را برای این ماه تا سقف ۴.۲ میلیارد یورو عملیاتی کند. تولید صنعتی در آلمان نیز از ۱.۳% به ۰.۲% کاهش یافت که بدتر از رقم ۰.۳% بود که که بازارها انتظار آن را داشتند. کسری تراز تجاری فرانسه نیز از ۱۲.۷ میلیارد یورو به ۱۳.۰ میلیارد یورو رسیده که ویخم تر از تراز تجاری منفی ۱۲.۷ میلیارد یورویی پیش بینی شده توسط تحلیلگران است.

پیش بینی نرخ EUR/USD

ادامه ریزش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار| آیا به برابری ۱:۱ خواهیم رسید؟

جفت ارز یورو/دلار در حال حاضر سعی دارد حمایت ۱.۰۱۰۴۲ را مورد آزمایش قرار دهد که پایین ترین سطح ۹ دسامبر ۲۰۰۲ و اوج ۴ نوامبر ۲۰۰۲ محسوب می شود. کاهش بیشتر نرخ، این جفت ارز را به سمت حمایت ۰.۹۶۸۷۷ (پایین ترین نرخ ۲۱ اکتبر ۲۰۰۲) سوق می دهد. در نهایت، اهداف نزولی اضافی در ۰.۹۳۲۹۹ و ۰.۹۰۷۶۱ قرار دارند.

از طرف دیگر، جهش از نقطه حمایت فعلی فرصتی برای بازپس گیری ۱.۰۴۹۹۶ فراهم می کند. در اهداف صعودی، پایین ترین سطح نرخ ۱۶ مارس ۲۰۲۰ در ۱.۰۶۳۸۴ قرار داشته و بالاترین نرخ ۳۰ می نیز در ۱.۰۷۹۵۴ به عنوان هدف بعدی پیش روی تریدرهای بازار قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha