۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
بازار لوازم یدکی مملو از جنس قاچاق نیست
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی:

بازار لوازم یدکی مملو از جنس قاچاق نیست

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اظهار کرد: شفافیت در هر کاری قشنگ است و کسی منکر آن نیست ولی برای شفاف شدن قطعات یدکی، باید زیرساخت کامل و جامع ساخت تا مردم هم از آن سر درآورند.

به گزارش بازار، ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف در خصوص طرحی شناسه دار کردن کالا برای جلوگیری از تقلب و قاچاق در لوازم یدکی گفت: تنها راه کد شناسه است ولی بحث بر سر این است که کار به مرور صورت می گیرد.

وی با بیان این که ابتدا باید حدود ۵۰ کالا کد رهگیری دریافت کند، افزود: بیشتر مشکلات در سایت ها و فضای مجازی است و در واحدها تخلف کمتر می باشد.

در ادامه کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی، در خصوص دریافت کد رهگیری اظهار کرد: شفافیت در هر کاری قشنگ است و کسی منکر آن نیست ولی برای شفاف شدن قطعات یدکی، بایدز یر ساخت کامل و جامع ساخت تا مردم هم از آن سر درآورند.

وی این دستور را مصوبه مجلس دانست تا اصناف آن را انجام ندهند ولی از زمان ابلاغ، سایت خود سازمان است.

کاظمی با بیان این که آموزش در این راستا بسیار مهم است خاصه برای کسبه پیشکسوت که نمی توانند همسو با توقع مسئولان، وارد فضای مجازی شوند، گفت: همکاران و دوستان ما که اطلاعات خوبی داشتند از روز نخست شروع کردند ولی ما برای کسبه پیشکسوت از دوستان خود هم استفاده کردیم اما نتیجه ای نگرفتیم.

وی ادامه داد: سایت در حال حاضر مشکل دارد. برای ۵۳ قلم قطعه یدکی کد شناسه تخصیص دادند ولی باید به ما زمان بدهند چون در دوسه ماه جز ایجاد استرس برای همکاران ما هیچ عایدی ندارد.

کاظمی از درستی خواست تا مسئولان را توجیه کند که این استرس نباید به کسبه وارد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئله اصلی قطعاتی است که در بازار موجود است. برخی خودروها نیز از رده خارج شده و مردم نمی توانند قطعات را دور بریزند در حالی که این برگه ها فاقد فاکتور است یا برگه سبز آن دور انداخته شده و دولت می گوید اگر تا فلان روز به این کالا کد تعلق نگیرد، کالای قاچاق محسوب می شود. در حالی که خیر چنین قطعه ای قاچاق محسوب نمی شود چون سال ها برای آن زحمت کشیده شده که خریداری شده است.

همچنین درستی هدف را جلوگیری از قاچاق کالا و آرامش بازار دانست و گفت: برای تلفن همراه مدت زمان طولانی دادند تا شناسه آن جا افتاد و ما نیز پیگیری خواهیم کرد تا زمان برای اجرای طرح قطعات یدکی فراهم گردد.

وی افزود: صناف آماده شفاف سازی هستند ولی بسترهای لازم جهت انجام طرح برای سه هزار قطعه موجود نیست. لذا وزارت صمت باید با همکاران صنفی که با این کار مرتبط هستند، در ارتباط باشند.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha