۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
 ۷ چالش‌ بر سر راه خرید میلگرد!

۷ چالش‌ بر سر راه خرید میلگرد!

تهیه میلگرد بدون دغدغه یکی از اصلی ترین هدف های خریداران این مقطع فولادی است؛ در این مطلب به بررسی چالش های خرید میلگرد و شناسایی بهترین روش برای تهیه این محصول پرداختیم.

برای خرید میلگرد چالش های زیادی پیش روی خریداران این محصول وجود دارد.

بازار; گروه صنعت: افرادی‌که به‌دنبال خرید میلگرد برای پیشبرد فرایند ساخت مسکن هستند یا کسانی که در حوزه ساخت‌وسازهای بزرگ فعالیت دارند، قطعاً دغدغه‌های خرید این محصول پراستفاده را حس کرده‌اند. باتوجه به‌این‌که تقریباً در هر پروژه ساختمانی از این مقطع فولادی به‌میزان زیادی استفاده می‌شود، با چالش‌ها و هزینه‌های سنگینی برای خرید آن مواجه خواهیم بود.

چرا خرید میلگرد سخت و چالشی است؟

مشخص کردن یک چهارچوب معین برای خریدوفروش این مقطع فولادی غیرممکن است؛ به عبارتی دیگر می‌توان گفت که چالش‌های خرید میلگرد مانع از آن می‌شود که بتوانید بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای برای تهیه آن اقدام کنید.

این موضوع را تا وقتی که خودتان برای خرید به بازار مراجعه نکنید، متوجه نخواهید شد. خوشبختانه افراد زیادی با این چالش‌ها سروکار داشته‌اند و نتیجه آن شناختی است که نسبت به آن‌ها پیدا کرده‌ایم؛ امروزه می‌دانیم که ۷ چالش و موضوع مهم برای خرید این مقطع فولادی وجود دارد که بهتراست آن‌ها را بدانید.

تنوع محصول

کاربرد گسترده این محصول، سبب شده تا نیاز برای انواع مختلفش هم احساس شود؛ با یک جستجوی ساده می‌توانید انواع و اقسام این مقطع فولادی را با ویژگی‌های متفاوتی پیدا کنید. برخی کارخانه‌ها، خطوط تولید بزرگی دارند و می‌توانند چند نوع میلگرد مختلف را عرضه کنند و برخی دیگر تنها به چند نوع خاص بسنده می‌کنند.

همانطور که گفتیم، صنایع فولادی این محصول را در انواع مختلف تولید می کنند که میلگرد آجدار، راهی کم هزینه برای تقویت بتن و استحکام سازه های ساختمانی است.

 ۷ چالش‌ بر سر راه خرید میلگرد!

تنوع زیاد میلگردهای موجود در بازار، ممکن است باعث ایجاد تردید در انتخاب و خرید درست این محصول شود.

کیفیت، وزن و استانداردهای متفاوت میلگردها

کارخانه‌های زیادی در داخل کشور این محصول را تولید می‌کنند که کیفیت و وزن میلگرد هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"وزن میلگرد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص کیفیت آن به شمار می‌آید. محاسبه وزن استاندارد به شما کمک می‌کند تا تقلبی یا نامرغوب بودن میلگرد را به‌راحتی تشخیص دهید."

این موضوع می‌تواند در اثر استفاده از مواد اولیه متفاوت یا پیروی از استانداردهای مختلف ایجاد شود. تفاوت در وزن، کیفیت و استاندارد در بازار خرید و فروش این مقطع فولادی کاملاً نرمال است و اتفاقاً به خریدار کمک می‌کند که با تنوع بیش‌تری، گزینه مورد نظرش را انتخاب کند.

تغییرات قیمت لحظه ای میلگرد

بازار خرید و فروش این مقطع فولادی همواره در حال نوسان است و عوامل زیادی می‌توانند روی قیمت نهایی میلگرد اثرگذار باشند؛ به‌این‌ترتیب، تغییرات لحظه‌ای قیمت این محصول باعث سردرگمی خریداران می‌شود. برای حل این مشکل باید پیش از خرید، برای مدتی بازارهای داخلی و خارجی را زیر نظر داشته باشید؛ این کار کمک می‌کند عوامل اثرگذار و چالش‌های مهم در این‌باره را بهتر بشناسید.

نحوه خرید؛ بنگاه، کارخانه، بورس کالا یا سایت های اینترنتی!؟

هیچ بحثی نیست که می‌توانید از روش‌های مختلفی برای خرید این محصول اقدام کنید؛ هر یک ممکن است ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند؛ اما از میان همه آن‌ها، خرید از سایت‌های اینترنتی می‌تواند مزیت‌های بیش‌تری برای شما داشته باشد. آهن آنلاین در قالب یک فروشگاه اینترنتی، می‌تواند نیازهای خریداران را بدون الزام به مراجعه حضوری برطرف کند و بخش بزرگی از چالش‌های پیش‌رو را برطرف کند.

خدمات انبارداری و تحویل بار

تا این‌جا در مورد چند چالش اساسی برای خرید میلگرد صحبت کردیم، اما نباید از سختی حمل و نگهداری آن غافل شویم. این مقطع فولادی، در اثر عوامل محیطی زیادی ممکن است دچار افت کیفیت شود و باید در جای مناسبی که شرایط خاصی در آن رعایت شده، نگهداری شود. انبارهای مناسب عموماً باید دارای سقف‌های بلند، سیستم تهویه مطبوع و طبقاتی برای منظم کردن بارهای وارد شده، باشند.

پروسه حمل از کارخانه تا مقصد نیز سختی‌های خاص خود را دارد، برای مثال هزینه‌های سنگینی که برای این کار نیاز است یا مسافت‌های طولانی که باید از کارخانه تا مقصد طی شوند.

عدم آشنایی با تولیدکنندگان مختلف

گاهی خرید میلگرد سخت است، چرا که ما تولید کنندگان این مقطع فولادی را به خوبی نمی‌شناسیم. کسب اطلاعات کاربردی در مورد کارخانه‌هایی که انواع این محصول را تولید می‌کنند، در پروسه خرید می‌تواند بخش بزرگی از چالش‌ها را برطرف کند.

نوسانات بازار جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی میلگرد

با این وجود که صنایع سنگین از جمله صنایع تولید مقاطع فولادی کشور در تحریم هستند، اما تغییرات بهای این محصول در بازارهای جهانی می‌تواند تأثیر مستقیمی روی بازار خرید و فروش آن در داخل کشور داشته باشد. اگر دغدغه خرید میلگرد را دارید، توجه و بررسی روند تغییرات بازار جهانی می‌تواند تا حد زیادی برای شما کارساز باشد.

 ۷ چالش‌ بر سر راه خرید میلگرد!

تغییرات قیمت میلگرد در بازار جهانی، بر قیمت این محصول در داخل کشور نیز اثرگذار است.

علاوه‌بر میلگرد که کاربرد زیادی در ساخت و احداث بناها دارد، تحولی عظیم در صنعت ساختمان با تولید تیرآهن هاش رخ داد. استفاده از این محصول در کنار سایر مقاطع فولادی، کمک می کند تا مقاومت سازه به‌طرز چشمگیری افزایش یابد.

و اما خرید بی دغدغه میلگرد!

احتمالاً مطالعه این چالش‌ها شما را کمی نگران کرده که چگونه باید با دردسر کم‌تر این محصول را تهیه کنیم؟

پاسخ واضح است! آهن آنلاین یک فروشگاه اینترنتی فعال در حوزه فروش میلگردهای باکیفیت از برندهای شناخته شده است که به راحتی سفارش شما را در محل مورد نظر تحویل می‌دهد. اطمینان از اصالت کالا، ارائه محصولات باکیفیت و امکان خرید از برندهای شناخته شده را می‌توان از جمله بزرگ‌ترین مزایای خرید از آهن آنلاین (https://ahanonline.com/) عنوان کرد.

"طبق تحقیقات صورت گرفته و نظرسنجی از فعالان بازار فولاد در آهن آنلاین، به طور کلی ۷ چالش بر سر راه خرید میلگرد وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: تنوع محصول، کیفیت و تغییرات نرخ میلگرد؛ در سایت Ahanonline علاوه‌بر آشنایی با مابقی چالش‌های خرید میلگرد می‌توانید به‌طور اختصاصی با هرکدام از این موارد نیز آشنا شوید."

سخن پایانی

میلگرد، یک کالای استراتژیک در صنایع ساختمانی به حساب می‌آید که تغییرات هر چند جزئی در روند قیمت‌گذاری یا نحوه عرضه آن توسط کارخانه‌ها، می‌تواند در موفقیت یا شکست یک پروژه دخیل باشد. به کمک اطلاعاتی که در مورد چالش‌های مهم برای خرید این محصول ارائه دادیم، می‌توانید تا حد زیادی از خریدهای اشتباه و هدررفت مالی جلوگیری کنید.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha