۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
«قیمت رقابتی» و «قناعت در سود» به بازار مبل عطاآباد رونق داده است
مدیر گالری مبل عطاآباد:

«قیمت رقابتی» و «قناعت در سود» به بازار مبل عطاآباد رونق داده است

گرگان- پقه، مدیر گالری مبل پرشیا عطاآباد گفت که قیمت رقابتی با فروشگاه های منطقه و قناعت فعالان این صنعت، موجب رونق بازار مبل عطاآباد شده داده است.

عبدالوهاب پقه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت انواع مبل کلاسیک و راحتی در روستای عطاآباد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر از فروشگاه ها و نمایشگاه های مستقر در شهرهای منطقه است.

مدیر گالری مبل پرشیا عطاآباد گفت: قناعت سازندگان و فروشندگان منطقه به سود حداقلی موجب شد تا عطاآباد در سال های اخیر یکی از بازارهای پر رونق منطقه تبدیل شود.

وی افزود: بیشتر جوانان منطقه در یکی از بخش های دوزندگی، نجاری و یا فروش مبل فعال بوده و چند صد نفر از جوانان روستاهای پیرامون هم در عطاآباد مشغول به کار هستند.

پقه ادامه داد: در شش ماهه نخست سال بیشتر تولیدات مبل در عطاآباد برای فروشگاه ها و نمایشگاه های سایر شهرها مثل تهران ساخته می شود و مقوله تک فروشی در نمایشگاه های منطقه در نیمه دوم سال رونق بیشتری دارد.

وی به مواد اولیه ساخت مبل در عطاآباد اشاره کرد و گفت: اغلب چوب های استفاده شده در تولید مبل عطاآباد از روسیه وارد می شود و به دلیل گرانی چوب ایرانی، رغبتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

مدیر گالری مبل پرشیا عطاآباد بیان کرد: پارچه استفاده شده در مبل ها هم تا چند سال قبل اغلب از چین وارد می شد اما به دلیل کیفیت پایین، دیگر از پارچه های چینی استفاده نمی شود و در حال حاضر اغلب تولیدکنندگان با پارچه های ایرانی مبل تولید می کنند.

گفتنی است روستای عطاآباد آق قلا از اصلی ترین مناطق تولید مبل و صنایع چوبی در گلستان است که خریداران زیادی از سراسر کشور برای خرید محصولات چوبی به این روستا سفر کرده و تولیدکنندگان این روستا نقش زیادی در توسعه اقتصادی استان دارند.

روستای عطاآباد بیش از ۲۵۰ واحد تولید مبل داشته و از روستاهای بدون بیکار استان گلستان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha