۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
هیچ بودجه‌ای برای توسعه ۷ منطقه آزاد جدید نداریم
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

هیچ بودجه‌ای برای توسعه ۷ منطقه آزاد جدید نداریم

محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت:‌هیچ منبعی در قانون بودجه امسال برای توسعه مناطق آزاد جدید نداریم و به لحاظ قانونی هم از منابع مناطق آزاد موجود نمی‌توانیم استفاده کنیم.

به گزارش بازار، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به وجود ۸ منطقه آزاد فعال در کشور و ۷ منطقه آزاد جدید که سال گذشته مصوب شد گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای راه اندازی مناطق آزاد جدید، درخواستی برای اختصاص ارز از طریق تهاتر نفت کرده بودیم که در کمیسیون تلفیق، این بند حذف شد. سعید محمد گفت: به همین علت به دنبال این بودیم که از ظرفیت سایر مناطق آزاد موجود به صورت «معین» استفاده کنیم تا در سال جاری زیرساخت‌های مناطق آزاد جدید را با کمک مناطق آزاد قدیم بسازیم.

مشاور رئیس جمهور افزود: چند روز قبل ابلاغیه جدیدی از طرف مجلس شورای اسلامی به استحضار رئیس‌جمهور رسید و به ما منعکس شد که متاسفانه با موضوع استفاده از کمک‌های مناطق آزاد موجود هم مخالفت شده است.

سعید محمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روند راه اندازی مناطق آزاد گفت: مدیران اجرایی ۷ منطقه آزاد جدید معرفی شده اند، اساسنامه این مناطق در شورای‌عالی مناطق آزاد مصوب شد و طرح جامع هریک از مناطق در حال آماده سازی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از نمایندگان مجلس خواست برای اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ مناطق آزاد و محدودیتی که برای دبیرخانه گذاشته شده، اقدام کنند تا در ماه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۱ اقداماتی برای راه اندازی این مناطق انجام دهیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha