۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تولید ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی در سال جاری

تولید ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی در سال جاری

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد میزان تولید گیاهان دارویی با افزایش ۴۰ هزار تنی در سال جاری به ۵۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش بازار، حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت کشت گیاهان دارویی در کشور، گفت: در سال گذشته ۶۸ هزار هکتار گیاهان دارویی یکساله کشت شدند که بالاترین میزان مربوط به زیره سبز، گشنیز، رازیانه سیاه دانه، شوید و فلفل بوده است.

زینلی با بیان اینکه ساختارهای کشت قراردادی در کشور توسعه پیدا کرده است افزود بنا داریم در سال جاری تحت شرایط خاص تولید گیاهان زعفران و گل محمدی را با کشت قراردادی افزایش دهیم.

زینلی تصریح کرد: در سال گذشته به علت خشکسالی تولید گیاه زعفران به شدت افت کرد؛ البته دولت به دنبال آن است تا با افزایش تولید این گیاه در کشور بتواند جایگاه زعفران را از نظر تولید و ارزش در دنیا ارتقا دهد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: برنامه داریم تا در صورت تخصیص اعتبار به این مجموعه به میزان ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار را تحت شرایط دیم و همچنین ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در شرایط آبی کشت گیاهان دارویی را در سال ۱۴۰۱ توسعه دهیم.

به گفته مجری طرح گیاهان دارویی، در این طرح بیشترین سطح زیر کشت به گیاهانی، چون آنغوزه، باریجه، شیرین بیان، موسیر، زیره سیاه، کور و محصولات کم آب بر دیگر اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی کاظم پور IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      زمین کشت دارم همکاری میکنم