۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
بازار صادرات کفش‌ تبریز در عراق به دست ترکیه افتاد
رئیس اتحادیه کفاشان تبریز:

بازار صادرات کفش‌ تبریز در عراق به دست ترکیه افتاد

تبریز- رئیس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان تبریز با بیان اینکه بازار صادرات کفش‌ تبریز در عراق به دست ترکیه افتاده است، گفت: امسال برخی بازارهای صادراتی سنتی از جمله افغانستان را نیز از دست دادیم.

به گزارش بازار، علیرضا جباریان‌فام بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه کفش و چرم تبریز با حضور ۱۵۰ واحد فعال کشور در این صنعت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تأثیر کرونا و برخی تغییرات سیاسی و اقتصادی منطقه ای بر بازارهای سنتی کفش تبریز، به دنبال تعریف بازارهای صادراتی جدید هستیم.

وی افزود: بیست و سومین نمایشگاه کفش تبریز که قدیمی ترین نمایشگاه کفش کشور محسوب می شود، با عنوان حمایت از تولید و فناوری روزهای ۲۲ تا ۲۵ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

جباریان‌فام با اشاره به حضور ۱۵۰ شرکت کننده در این نمایشگاه افزود: ۹۰ درصد شرکت کنندگان را تولید کنندگان و فعالان حوزه کفش و چرم تبریز شکل می دهند و واحدهایی از مشهد، تهران، همدان و اصفهان به همراه نمایندگی یکی از واحدهای تولید کفش ترکیه ای نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز خاطرنشان کرد: نمایشگاه بیست و سوم کفش تبریز نمایشگاهی تخصصی است و عرضه مستقیم و فروش خرده در آن صورت نخواهد گرفت و البته این نمایشگاه فرصت و بستری برای معرفی و خرید عمده تولیدات کیف و کفش است.

وی از حضور برخی واحدهای قدر و دارای فناوری های بالا در حوزه تولید کیف و کفش در این نمایشگاه نیز خبر داد و گفت: یک شرکت بزرگ دانش بنیان در حوزه تولید مواد اولیه و حدود ۱۵ شرکت در بخش ماشین آلات و تجهیزات در نمایشگاه کفش تبریز حاضر خواهند بود و با توجه به رکود ماه های اخیر در حوزه اقتصاد و تولید پیش بینی می کنیم این نمایشگاه سکوی پرتابی برای صنعت کفش و چرم تبریز باشد و بر همین اساس تیمی برای ارزیابی میزان حجمی و ریالی قراردادهای منعقد شده در نمایشگاه تشکیل شده است.

جباریان برگزاری دوره آموزشی اپراتوری دستگاه تزریق زیره کفش با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از برنامه های جانبی این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تأثیر کرونا بر برگزاری نمایشگاه در دو سال گذشته، امسال با استقبال خوبی در این زمینه مواجه هستیم و با وجود تکمیل ظرفیت دو سالن بزرگ نمایشگاه بین المللی تبریز، همچنان تقاضاهای بیشتری برای حضور در این رویداد واصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه فرآیند مقدماتی برگزاری نمایشگاه بیست و سوم کفش تبریز به واسطه شرایط کرونایی با تأخیر آغاز شده، امکان حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال میسر نشد با توجه به اینکه شرکت های ترکیه ای تمایل زیادی به این موضوع دارند و همچنین با توجه به تعامل برقرار شده از طریق گروه دوستی ایران و چین، در نمایشگاه سال بعد شاهد حضور قدرتمند شرکت های ترکیه ای و چینی در نمایشگاه کفش تبریز نیز خواهیم بود.

رئیس اتحادیه کفاشان، پستا سازان و سراجان تبریز گفت: ارزش دلاری صادرات کفش در سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۱۰۵ و ۶۵ میلیون دلار بوده و کرونا و بسته شدن مرزها به دلیل شیوع این بیماری یکی از دلایل اصلی این روند نزولی صادرات کفش تبریز بوده است.

جباریان تصریح کرد: امسال نیز برخی بازارهای صادراتی سنتی خود از جمله افغانستان را به دلیل تغییرات سیاسی از دست داده ایم و این شرایط با شدت و ضعف در مورد پاکستان به دلیل ممنوعیت ورود کفش و در عراق به واسطه ورود ترکیه و تأمین دامپینگی ۵۶ درصد نیاز کفش این کشور صادق است و به همین دلیل به دنبال تعریف بازارهای جدید صادراتی هستیم و در همین راستا مقدمات ایجاد دفتری در امارت هستیم چرا که این کشور با واردات سالانه ۱.۴ میلیارد جفت کفش به عنوان مرکز واردات و توزیع کفش بین کشورهای عربی منطقه محسوب می شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha