۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
ارتباط اقتصادی سیستان و بلوچستان با تاجیکستان تقویت شود
رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان:

ارتباط اقتصادی سیستان و بلوچستان با تاجیکستان تقویت شود

زاهدان - رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات بسیاری در ایجاد ارتباط اقتصادی با کشور تاجیکستان همچون نبود و یا وجود برخی تعرفه‌ها بوده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات بر طرف شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عبدالحکیم ریگی در دیدار سفیر تاجیکستان در تهران با هیئت مدیره اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون آنگونه که باید نتوانسته‌ایم ارتباط مثبتی به ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت با تاجیکستان داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشکلات بسیاری در ایجاد ارتباط اقتصادی با کشور تاجیکستان همچون بحث برخی تعرفه‌ها بوده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات بر طرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این استان یک کریدور مهم ترانزیتی محسوب می‌شود که از شمال تا جنوب دارای فرصت‌های بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: شیلات، خرما، معدن و موارد بسیار دیگر از جمله مزیت‌های سیستان و بلوچستان است که می‌توان در ارتباط با تاجیکستان مورد استفاده قرار داد.

ریگی بیان کرد: در حوزه صنعت به‌ویژه اسیدفولیک صادر شده از سیستان و بلوچستان باید ارتباطی در نظر گرفته شود تا با ایجاد کارخانه در تاجیکستان این روند تسهیل و مثبت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور و سیستان و بلوچستان وجود دارد که صادرات آن‌ها مستلزم همکاری و ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه همچون تاجیکستان است.

کد خبر: ۱٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha