۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
پاسکاری پرداخت حق مناطق جنگی میان سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح
نماینده کرمانشاه در مجلس عنوان کرد

پاسکاری پرداخت حق مناطق جنگی میان سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: پرداخت حق مناطق جنگی نظامیان و بازنشستگان تاکنون پرداخت نشده و میان سازمان برنامه و بودجه و ستاد کل نیروهای مسلح پاسکاری می‌شود.

به گزارش بازار، محمد رشیدی گفت: در حال حاضر حق مناطق جنگی تنها برای شاغلان عادی پرداخت می‌شود و نظامی‌ها و بازنشستگان این حق را از ما مطالبه می‌کنند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که به گفته محمد رشیدی، پس از جلسات رئیس مجلس با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد حق مناطق جنگی از اردیبهشت ماه امسال پرداخت شود.

وی پیشتر گفته بود حق مناطق جنگی محاسبه شده و «مجلس امسال اعتبارات مورد نیاز را به صورت ویژه در بودجه ستاد کل نیروهای مسلح پیش بینی کرده است.»

نمایندگان از حدود دو سال پیش پرداخت حق مناطق جنگی را با هدف‌هایی مانند «رفع تبعیض» برای بازنشستگان این مناطق قانونی کرده بودند، اما این موضوع هنوز اجرایی نشده است.

سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر، در نشست علنی ۳۱ خرداد ماه مجلس گفت که «ستاد کل نیروهای مسلح در پرداخت حق مناطق جنگی کوتاهی و تعلل می‌کند.» وی در حالی به مسئولان اجرایی تذکر داد که ۵ روز پیش از آن، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام از موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت حق مناطق جنگی به نیروهای شاغل سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی خبر داده بود.

بر اساس قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه که ماه‌های پایانی‌اش را می‌گذراند، با شرایطی، مزایایی برای مناطق جنگی ایران پیش بینی شده است.

در ابلاغیه سال ۹۶ ستاد کل نیروهای مسلح، مناطق جنگی ایران در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر قرار دارند.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha