۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
مسئولان انگار به تازگی با تابستان آشنا شده‌اند!‌| ضربه کشنده قطعی برق بر پیکره صنایع
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

مسئولان انگار به تازگی با تابستان آشنا شده‌اند!‌| ضربه کشنده قطعی برق بر پیکره صنایع

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نحوه برخورد با موضوع قطعی برق در ماه های گرم سال به گونه ای است که مسئولان انگار به تازگی با ماه تابستان مواجه شده اند.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به قطعی برق صنایع در کشور بیان کرد: به واقع ما از بی تدبیری های صورت گرفته در حوزه برق نگران و ناراحت هستیم.

وی تاکید کرد: نحوه برخورد با موضوع قطعی برق در ماه های گرم سال به گونه ای بوده که مسئولان انگار به تازگی با ماه تابستان مواجه شده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان با مسئولین درباره قطعی برق در سال گذشته، بیان کرد: ما در این جلسه درگیری زیادی با مسئولان داشتیم و تاکید کردیم که این چه روشی است که هر ساله گفته می شود که گرما شدید شده و مصرف برق بالا رفته است لذا این مسئله امر جدیدی نیست؛ یعنی به اصطلاح سال اولی نیست که ادیسون برق را اختراع کرده و تازه مسئولین می خواهند در این بخش برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تذکرات جدی به مسئولان در زمینه قطعی برق صنایع داده شده است، گفت: با این حال باز هم ما امسال گرفتار قطعی برق هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق صنایع و تولید آسیب رسان خواهد بود، بیان کرد: این مسئله حتما ضربه کشنده ای بر پیکیره صنایع ما وارد می کند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: حتی بنده مطلع شدم که برق مرغ داری ها و گاوداری ها را قطع می کنند لذا این مسئله خیلی غلط است و این روش، روش درستی نیست.

وی با بیان اینکه صنایع ما در شرایط فعلی گرفتاریهای زیادی دارند، بیان کرد: اگر در این شرایط ما برق صنایع را قطع کنیم، هم در تولید، هم در گرانی و هم در اشتغال تاثیرات زیادی ایجاد می کند و نتایج منفی خواهد داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان باید راهکار اساسی را برای این مهم در نظر بگیرند، تاکید کرد: در سال گذشته برنامه ای طراحی شد و این برنامه از این قرار بود که صنایع برای خودشان نیروگاه احداث کنند و از قبل این نیروگاه ها، هم صنایع بهرمند شوند و هم اضافه مازاد تولیدشان را به شبکه بدهند، با این حال بعد از آنکه مقداری به اصطلاح گرما فروکش کرد تب این مسئله هم خوابید و کسی پیگیری جدی در این بخش نداشت و دوستان تازه یاد این مسئله افتاده اند.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha