۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
آمریکا و اروپا نیازمند نفت ایران هستند
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

آمریکا و اروپا نیازمند نفت ایران هستند

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعتقاد دارد اعمال تحریم های نفتی اخیر صرفا جنگ روانی علیه کشورمان است زیرا آمریکایی ها به دلیل جنگ اوکراین دیگر ذخایر نفتی مناسبی ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی، در واکنش به تحریم اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش مرتبط با تجارت نفت ایران، گفت: کاخ سفید به دلیل دشمنی های ریشه دار با ملت ایران، طی چهار دهه گذشته دست به تحریم های متعددی علیه کشورمان زده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در دوران ریاست جمهوری ترامپ اعلام کردند بی سابقه ترین تحریم ها علیه ایران اعمال شده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که هنوز هم روند اعمال محدودیت ها و تحریم هایشان علیه کشورمان ادامه دارد که بیانگر شکست تحریم های قبلی است.

وی ضمن بیان اینکه امروزه معادلات منطقه تغییر کرده و ایالات متحده در این خصوص نمی تواند نقشی ایفا کند، ادامه داد: در واقع جمهوری اسلامی توانسته بحران های سیاسی را مدیریت کند تا شاهد کاهش تنش ها باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسیر فروش محصولات نفتی ایران کاملا مشهود است و نمی توان آن را تحریم کرد، افزود: آمریکایی ها و دیگر کشورهای دنیا به خوبی می دانند به نفت و محصولات پتروشیمی جمهوری اسلامی نیاز دارند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعمال تحریم های یاد شده صرفا جنگ روانی علیه کشورمان است، خاطرنشان کرد: در واقع آمریکایی ها به دلیل جنگ اوکراین دیگر ذخایر نفتی مناسبی ندارند و دو قاره آمریکا و اروپا باید نیازهایشان را از ایران تامین کنند.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha