۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
جفت ارز یورو/دلار در مسیر برابری ۱:۱ | احتمال ادامه روند نزولی نرخ در بازار
تحلیل بازار فارکس؛

جفت ارز یورو/دلار در مسیر برابری ۱:۱ | احتمال ادامه روند نزولی نرخ در بازار

جفت ارز یورو/دلار آمریکا روز جمعه در محدوده سود و زیان اندک در نوسان بوده و و روند نرخ آن همچنان نزولی است.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو/دلار آمریکا روز جمعه در محدوده سود و زیان اندک در نوسان بوده و سرمایه گذاران مشغول بررسی گزارش خوشبینانه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئن بودند.

این جفت ارز در حال حاضر در محدوده ۱.۰۱۷۰ معامله می شود که در واکنش به داده های دستمزد های بخش کشاوریزی آمریکا به پایین ترین سطح خود یعنی ۱.۰۰۷۱ رسیده و قبل از از دست دادن شتاب، به بالاترین سطح روزانه روی ۱.۰۱۹۱ افزایش یافته است.

داده های اداره آمار کار ایالات متحده نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه ژوئن ۳۷۲۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرده است که از تخمین پیششین بازار یعنی ۲۶۸۰۰۰ پیشی گرفته و نشان دهنده اقتصاد رو به پیشرفت آمریکا است.

در همین حال، مقامات بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش نرخ بهره طی نشست های آتی محتاط بوده و همچنین احتمال ورود منطقه یورو به رکود را ارزیابی می کنند. واگرایی بین بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو، جفت ارز EUR/USD را در ماه های گذشته در یک مارپیچ نزولی قرار داده که همه این موارد با ادامه جنگ میان روسیه به اوکراین تشدید شده است.

نمودارهای هفتگی و روزانه قیمت، چشم انداز نزولی واضحی را برای جفت ارز EUR/USD ترسیم می کنند. زیرا این جفت در زیر میانگین متحرک اصلی خود باقی مانده و این در حالیست که شاخص ها در قلمرو منفی شناور هستند.

جفت ارز یورو/دلار در مسیر برابری ۱:۱ | احتمال ادامه روند نزولی نرخ در بازار

در نمودار روزانه، RSI در سطوح فروش بیش از حد باقی مانده و اندیکاتور MACD نیز با افزایش حرکت نزولی، به ثبت کندل های قرمز ادامه می دهد.

ناحیه ۱.۰۱۰۰ که آخرین بار در دسامبر ۲۰۰۲ مشاهده شد، آخرین حمایتی است که بین EUR/USD و برابری تقریبی آنها قرار دارد. از سوی دیگر، شکست بالای منطقه ۱.۰۳۰۰ می تواند راه را به سمت پایین ترین چرخه قبلی روی ۱.۰۳۴۹ و سپس به SMA ۲۰ روزه که در حال حاضر در نقطه ۱.۰۴۳۰ قرار دارد، هموار نماید.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha