۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
هدفگذاری تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

هدفگذاری تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

روزنامه «جنگ» با اشاره به حجم حدودا یک میلیون دلاری مبادلات تجاری میان پاکستان و ایران در سال گذشته نوشت: مقرر شده است تا سال ۲۰۲۳ این حجم به ۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش بازار، روزنامه «جنگ» چاپ اسلام آباد در تحلیلی روابط تجاری، فرهنگی و برادرانه ایران و پاکستان را «دیرینه» توصیف کرد و با اشاره به تلاش‌های دو کشور برای از بین بردن رکود به وجود آمده از طریق اعزام هیئت نوشت: پاکستان و ایران ماه گذشته توافقنامه دو جانبه‌ای مبنی بر تجارت «کالا به کالا» امضا کردند که پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه محسوب می‌شود.

روز چهارشنبه هم «مفتاح اسماعیل» وزیر دارایی پاکستان با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام آباد دیدار کرد و دو طرف بر ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور توافق کردند.

به نوشته روزنامه «جنگ»، وزیر دارایی اسلام آباد نسبت به پایین بودن حجم تجارت میان دو کشور در مقایسه با ظرفیت‌های آنها ابراز نگرانی کرد و گفت: با رفع موانع موجود این حجم افزایش خواهد یافت.

پاکستان در بخش انرژی با بحران شدید نفت، گاز و برق مواجه است. این در حالی است که ایران خریدار عمده محصولات کشاورزی و صنعتی این کشور است. در استفاده از مسیر زمینی، ریلی و جاده‌ای هم دو کشور ظرفیت‌هایی دارند که با بهبود آنها می‌توان تسهیلات مسافرتی فراهم کرد و از آن در تقویت تجارت دو جانبه بهره برد.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha