۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
آرامش طلا در بازارهای جهانی

آرامش طلا در بازارهای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش بازار، طلا پس‌از یک هفته پر فرازونشیب و در بحبوحه ترس از تورم جهانی که قیمت آن را به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده بود، نسبتاً ثابت مانده‌است. امروز قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

متخصصین بازار عقیده دارند کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته نتیجه افزایش قدرتمند شاخص دلار، موضع فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد تورم جهانی بوده‌است. شاخص دلار به سطح ۱۰۷.۷۸ رسید که بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته را نشان می‌داد و باعث شد قیمت طلا تا محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

سرمایه‌گذاران دلار را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به طلا ترجیح می‌دهند.

انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن در آمریکا اضافه‌شده که ۱۰۰ هزار شغل بیشتر از حد انتظار بوده‌است. این اطلاعات فدرال رزرو را تشویق به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند تا تورم را پایین بیاورد. این اقدام مانع بهبود قیمت طلا می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به ارزش بالای دلار، انتظار می‌رود قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران طلا منتظر بمانند تا طلا دوباره روند افزایشی خود را از سر بگیرد.

همچنین قیمت نقره امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۲ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha