۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
۱۱۶ واحد صنعتی راکد در آذربایجان غربی به مدار تولید بازگشتند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۱۶ واحد صنعتی راکد در آذربایجان غربی به مدار تولید بازگشتند

ارومیه – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در یکسال اخیر ۱۱۶ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان احیا و به مدار تولید بازگشتند.

حسن حاتمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با احیای این واحدهای صنعتی برای یک هزار و ۷۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: زمینه فعالیت این واحدها در حوزه‌های صنایع غذایی و شیمیایی و فلزی و کانی غیرفلزی است و برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به نحوه احتساب فعال یا راکد بودن واحدهای تولیدی، گفت: روند احتساب فعال بودن واحدهای تولیدی، فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت است که در برخی موارد حتی با ظرفیت ۲۰ درصد هم فعال محاسبه می‌شود. البته از ابتدای سال‌جاری و با همت مسئولان کشوری و استانی، در صدد افزایش ظرفیت تولید واحدهای سطح استان هستیم که به بالای ۵۰ درصد برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌غربی،اظهار کرد: کمبود نقدینگی، نوسانات ارزی، بالابودن نرخ سود بانکی در پرداخت تسهیلات و افزایش قیمت مواد اولیه از جمله چالش‌های واحدهای صنعتی و تولیدی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحدهای صنعتی در این شهرک ها فعال است، گفت: از ‌هزار و ۳۱۶ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۶۰ واحد فعال است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سطح استان ۸تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری داریم که تصفیه خانه فاز ٣ شهرک صنعتی ارومیه با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان بزودی افتتاح می شود و همچنین در سطح شهرک های صنعتی آذربایجان‌غربی ۱۲ ایستگاه آتش نشانی و ۷ ماشین آتش‌نشانی داریم.

حاتمی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی برای بیش از ۲ هزار و ۴۲۵ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۹۴ واحد تولیدی در استان به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدات مالی، تحت تملک بانک‌ها قرار دارند، افزود: ۹۴ واحد تولیدی در استان، تحت تملک بانک‌ها هستند که به دلیل عدم توانایی در پرداخت تعهدات مالی انجام شده و همگی در حال حاضر غیرفعال هستند.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha