۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
نزول رتبه شرکت‌های آلمانی از جمع بهترین‌های جهان

نزول رتبه شرکت‌های آلمانی از جمع بهترین‌های جهان

موسسه موسوم به Ernst&Young که جایگاه شرکت‌های اقتصادی را ارزیابی می‌کند اعلام کرد: برای نخستین بار هیچ شرکت آلمانی در بین ۱۰۰ شرکت دارای بیشترین ارزش بازار سهام، قرار ندارد.

به گزارش بازار، موسسه موسوم به Ernst&Young که جایگاه شرکت‌های اقتصادی را ارزیابی می‌کند اعلام کرد: برای نخستین بار هیچ شرکت آلمانی در بین ۱۰۰ شرکت دارای بیشترین ارزش بازار سهام، قرار ندارد.

این در حالیست که در پایان سال ۲۰۰۷ میلادی، هفت شرکت آلمانی در میان ۱۰۰ شرکت برتر حضور داشتند و این تعداد در پایان سال ۲۰۲۱ به دو شرکت کاهش یافته بود.

جنگ اوکراین و نگرانی از رکود اقتصادی باعث شده تا در نیمه اول سال ۲۰۲۲، هیچ شرکت آلمانی در این رتبه بندی حضور نداشته باشد.

در رتبه بندی بیشترین ارزش سهام شرکتها، بالاترین امتیاز یک شرکت آلمانی از آن یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار SAP با ارزش بازار سهام ۱۰۶ میلیارد دلار است که در رتبه ۱۱۳ قرار دارد و شرکت مخابراتی تلکوم با ۹۸ میلیارد دلار در جایگاه ۱۲۰ جهان قرار گرفته است.

طبق محاسبات موسسه ارزیابی رتبه شرکت‌های تجاری، آرامکوی عربستان با ارزش بازار ۲.۳ هزار میلیارد دلار با پیشی گرفتن از اپل، در صدر ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارد.

در عین حال بر اثر رکود در بازارهای جهانی، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، ارزش سهام ۱۰۰ شرکت برتر جهان به میزان ۶.۱ هزار میلیارد دلار کاهش یافت و به ۲۹.۸ هزار میلیارد دلار رسید.

تا قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، در بین ۱۰۰ شرکت برتر، ۴۶ شرکت از اروپا حضور داشتند که در حال حاضر این رقم به ۱۶ شرکت کاهش یافته و موسسه Ernst&Young، چشم اندازه تیره‌ای برای شرکت‌های اروپایی پیش کرده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha