۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
مطالبات شرکت های تولیدکننده واکسن هنوز پرداخت نشده است
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

مطالبات شرکت های تولیدکننده واکسن هنوز پرداخت نشده است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: با وجود اینکه به تولیدکنندگان واکسن اجازه صادرات داده شد اما چون کرونا به ظاهر در دنیا فروکش کرده است حتی کشورهای همسایه هم خریداری نمی کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری در مورد علت تعطیلی خط تولید واکسن کووپارس، گفت: علیرغم برگزاری جلسات متعدد به منظور پرداخت مطالبات تولیدکنندگان واکسن اما هنوز پول آنها پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که با توجه به واکسن هایی که در انبارهایشان موجود است به واکسن نیاز ندارند بنابراین زمانی که به خط تولید نیاز نباشد تولید واکسن ضرورتی ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین با وجود اینکه به تولیدکنندگان واکسن اجازه صادرات داده شد اما چون کرونا به ظاهر در دنیا فروکش کرده است حتی کشورهای همسایه هم خریداری نمی کنند از این رو تولیدکنندگان مجبور هستند خط تولید خود را تعطیل کنند در واقع خط تولید زمانی باید فعال باشد که مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت باید به سمت و سوی تولیدات مورد نیاز دیگر گام بردارند.

شهریاری یادآور شد: حتی پول واکسن هایی که به درخواست وزارت بهداشت تولیدشده هم پرداخت نشده و در واقع وزارت بهداشت به تولیدکنندگان واکسن ۵ هزار میلیارد تومان بدهکار است و به نظر می رسد حتی ریالی از این بدهی قابل توجه هنوز پرداخت نشده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha