۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
کاهش نرخ جفت ارز پوند/فرانک به ۱.۱۵۸ | ریزش ارزش پوند ادامه دارد
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز پوند/فرانک به ۱.۱۵۸ | ریزش ارزش پوند ادامه دارد

با افزایش تنش و بی ثباتی در فضای سیاسی و اقتصادی بریتانیا، جفت ارز پوند/فرانک سوئیس نیز کاهش یافته و به نظر می رسد ریزش ارزش پوند بریتانیا همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز پوند - فرانک سوئیس (GBP/CHF) نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از مارس ۲۰۲۰ رسیده و سرمایه‌گذاران روی بی ثباتی سیاسی ایجاد شده در بریتانیا که ناشی از اعتراض توده ای سیاستمداران این کشور در برابر بوریس جانسون است، متمرکز شده اند.

این جفت ارز هم اکنون روی ۱.۱۵۸۰ معامله می شود که تا حد چشمگیری پایین تر از ۱.۳۰۸۵ به عنوان پیک قیمت در سال ۲۰۲۱ است. با این حساب، نرخ جفت ارز GBP/CHF در سال جاری بیش از ۷ درصد کاهش یافته و ظاهرا فرانک سوئیس دوباره سلطه خود را در بازار به دست آورده است.

تاثیر وقایع سیاسی اخیر بریتانیا روی ارزش پوند
با ادامه بحران در بریتانیا، نرخ مبادله پوند به فرانک از روز یکشبه به شدت کاهش یافت. نزدیک‌ترین متحدان بوریس جانسون از وی درخواست کردند که در بحبوحه جنجال‌های متعدد ایجاد شده در طول دوره سه ساله‌ نخست وزیری وی، استعفا دهد که چنین نیز شد.

این رویداد درست در زمانی رخ داد که اقتصاد بریتانیا یکی از بدترین عملکردهای خود را طی ماه های گذشته به نمایش گذاشته است. شاخص خرده فروشی بریتانیا کاهش یافته و تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده و این در حالیست که قیمت مسکن و اجاره بهای آن برای اکثر مردم غیرقابل تحمل است. بنابراین، در شرایطی که بریتانیا با رکود تورمی مواجه است، نگرانی‌هایی در مورد نتیجه افزایش نرخ‌های بانک انگلستان وجود دارد.

از سوی دیگر، بانک مرکزی در اقدامی غافلگیرکننده تصمیم گرفت برای مبارزه با تورم نرخ بهره را به میزان ۰.۵۰ درصد افزایش دهد. همچنین هشدار داد که در صورت بالا ماندن تورم، افزایش نرخ بهره بیشتری در دستور کار است؛ اقداماتی که منجر به تقویت ارز ملی سوئیس طی روزهای گذشته شده است.

پیش بینی نرخ GBP/CHF

کاهش نرخ جفت ارز پوند/فرانک به ۱.۱۵۸ | ریزش ارزش پوند ادامه دارد

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که جفت ارز GBP/CHF طی چند روز گذشته در محدوده نوسان باریکی قرار داشته است. در حال حاضر، این جفت روی نرخ ۱.۱۵۸۰ معامله می شود تغییر زیادی نسبت به روزهای گذشته از خود نشان نداده است. این قیمت بین نقطه محوری استاندارد و پشتیبانی اول قرار داشته و همچنین اندکی پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه حرکت کرده؛ در حالی که MACD زیر سطح خنثی باقی مانده است.

بنابراین، چشم انداز قیمت پوند به فرانک با شتاب گرفتن بحران اقتصادی و سیاسی در بریتانیا نزولی به نظر می رسد. به این ترتیب، سطح حمایت کلیدی بعدی برای رصد، در نقطه ۱.۱۴۰۰ قرار دارد. حرکت بالاتر از مقاومت ۱.۱۶۵۳ نمای نزولی را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha