۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
۱۵۰ دستگاه کمباین دروگر وارد شالیزارها می شود
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

۱۵۰ دستگاه کمباین دروگر وارد شالیزارها می شود

ساری- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از بومی سازی دانش ساخت کمباین و نشاکار شالی در کشور خبر داد و گفت: ۱۵۰ دستگاه کمباین دروگر وارد شالیزار می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز عباسی ظهر چهارشنبه در ستاد برداشت برنج در هتل سالاردره ساری با اشاره به تولید ۱۵۰ دستگاه کمباین دروی شالی از بومی سازی دانش فنی کمباین سازی خبر داد و گفت: کمباین های دروی شالیزار امسال وارد شالیزارها می شود.

وی با اظهار اینکه دستگاه نشاکار نیز برای اولین بار در مازندران بومی سازی شد، به رشد ۲.۵ برابری هوشمندسازی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جدید ۲۰۰ فروند پهباد به حوزه کشاورزی افزوده شده است.

وی تعداد دستگاه های فعال در عملیات سمپاشی و تغذیه محصولات کشاورزی را ۴۹۰ دستگاه ذکر کرد و گفت: برای رشد و توسعه مکانیزاسیون امسال پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار درنظر گرفته شده است.

عباسی اعتبارات و تسهیلات درنظر گرفته شده در سال قبل را سه هزار میلیارد تومان بیان کرد و با اشاره به نیاز بالای برنج به آب اظهار داشت: از این رو کشت این محصول در استان های غیر از شمال با محدودیت مواجه است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور با عنوان اینکه گرانی ریشه در شالیزار ندارد و دلالان نقش مهمی در آن دارند، افزود: افزایش قیمت درون مزرعه نیست و بعد از عملیات برداشت و کشاورزی رخ می دهد.

وی ادامه داد: همچنین افزایش قیمت گندم نیز در خارج از مزرعه رخ می دهد.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha