۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان به بهره برداری رسید
با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛

نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان به بهره برداری رسید

بیرجند- نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیر هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، طی مراسمی صبح چهارشنبه، کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیر هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سید مجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این طرح بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و سرمایه‌گذاری دومیلیارد تومانی استانداری خراسان جنوبی در زمینی به مساحت دو هکتار احداث شده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ظرفیت این میدان دام ۵۰۰ راس دام سنگین و پنج هزار راس دام‌سبک است، گفت: میدان عرضه دام زنده نهبندان دارای ۳۹ غرفه شامل ۱۰ غرفه دام سنگین و ۲۹ غرفه دام سبک، انبار آذوقه، استراحتگاه و فروشگاه عرضه دام سبک و سنگین است.

موسوی با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین نهبندان، اظهار کرد: این طرح به عنوان اولین کشتارگاه تیپ ۴ کشور به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

موسوی ظرفیت کشتار این طرح را پنج راس دام سنگین و ۵۰ راس دام سبک در روز دانست و افزود: این پروژه از جمله برنامه‌های سند محرومیت‌زدایی نهبندان بوده که دارای سردخانه ۱۱تنی است.

وی بیان کرد: حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور، شش میلیارد تومان است.

موسوی ادامه داد: چهار میلیارد تومان آن سرمایه ‌گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد هم آورده استانی دارد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha