۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
رکود در بازار طلای شیراز | فروشندگان طلا متضرر می‌شوند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رکود در بازار طلای شیراز | فروشندگان طلا متضرر می‌شوند

شیراز- رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز از رکود در بازار طلای این شهر خبرداد و گفت: سکه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری ایمن است.

محمد حسین مستغنی در گفتگو با بازار پیرامون مشکلات مردم درپی معامله طلای آب شده، توضیح داد: طلای آب شده بیشتر میان افراد صنفی معامله و در بخش تولید طلا استفاده می‌شود، تأیید اصالت آن برای عموم مردم به شکل شفاف قابل تشخیص نیست و در ضمن بحث تفاوت عیار طلا نیز تخصصی است.

وی گفت: برخی افراد که در سال‌های گذشته برای سرمایه گذاری اقدام به خرید طلای آب شده کرده اند که در مورد خرید و فروش آن دچار مشکل شده و در زمان فروش متوجه شده اند که طلای آب شده یا اصالت ندارد یا عیار آن صحیح نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز به افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا دارند، پیشنهاد کرد: سکه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری ایمن است.

مردم برای خرید مسکوکات به وکیوم و هولوگرام آن توجه کنند
مستغنی البته برای خرید و معامله مطمئن سکه نیز به مردم هشدار داد و گفت: مشتریان بازار مسکوکات، حتما صرفا از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خرید کرده و برای فروش سکه نیز حتماً به این واحدهای معتبر مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین خریداران مسکوکات به وکیوم سکه و هولوگرام معتبر کارت آن توجه کنند و از افرادی که در بازار به صورت سرپایی و دلالی اقدام به فعالیت خرید و فروش سکه می‌کنند و یا از فروشندگان فضای مجازی به هیچ عنوان خرید نکنند.

تنها در صورت خرید از فروشندگان دارای پروانه کسب می‌تواند مشکلات احتمالی بعدی را پیگیری کرد

به گفته این فعال بازار طلای شیراز، در مورد خرید هر گونه طلا و سکه تنها در صورت خرید از فروشندگان دارای پروانه کسب، مشکلات احتمالی قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اشاره به نوسانات بازار طلا طی مدت اخیر گفت: همانگونه که قبلاً هم گفته‌ایم زمانی که قیمت‌ها و حباب به اوج می‌رسد بهتر است مردم به بازار ورود نکنند.

مستغنی باعنوان اینکه فروشندگان طلا نیز از نوسانات این بازار متضرر می‌شوند، اظهار کرد: فعالان بازار طلا خواستار ایجاد ثبات در بازار هستند.

رکود در بازار طلای شیراز
وی از رکود حاکم بر بازار طلای شیراز خبر داد و گفت: قیمت طلا به قیمت دلار و انس وابسته است، قیمت طلا با قیمت دلار تأثیرات متقابلی دارند و روی کاهش و افزایش قیمت یکدیگر اثر گذار هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار دیروز شیراز را در نوبت صبح. یک میلیون و ۴۱۵ تومان و در نوبت عصر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته مستغنی هر سکه بهار آزادی نیز در بازار دیروز شیراز در نوبت صبح با قیمت صبح ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان و در نوبت عصر با قیمت ۱۵ میلیون ۲۱۵ هزار تومان معامله شد. همچنین معامله نیم سکه با محدوده قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با قیمت ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت ۳ میلیون تومان انجام شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha