۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در قزاقستان برپا می شود
رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در قزاقستان برپا می شود

گرگان- غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان از برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان کشور و استان در آلماتی قزاقستان خبرداد.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در نمایشگاه آلماتی قزاقستان تعدادی از شرکت های دانش بنیان ایرانی حضور داشته که از این تعداد، سه شرکت گلستانی بودند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: این شرکت ها در زمینه ساختمان، کشاورزی و تجهیزات ضدعفونی فعالیت کرده و توانستند مذاکراتی را با طرف قزاقستان برای اعطای نمایندگی و همکاری های دیگر انجام دهند و از نمایشگاه رضایت داشتند.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان گلستان توانستند ارتباط خوبی را با شرکت های قزاق برقرار کرده و بعضاً مذاکراتی را انجام دهند و در این راستا نمایندگانی مشخص کرده و یا درخواست نمایندگی فروش را ارائه کرده اند و بعد از نمایشگاه این موضوع ادامه خواهد داشت.

غفاری گفت: در حاشیه سفر قزاقستان با برخی از مسئولان پارک علم و فناروی «دانشگاه الفارابی» و برخی از مسئولان سیاسی مانند سفیر و سرکنسولگری ایران در قزاقستان دیدار داشتیم و مذاکراتی هم با مسئول منطقه آزاد «خارگوس» انجام شد و به دنبال این هستیم که با کمک کنسولگری ایران و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم، دفتر دائمی در آلماتی با عنوان «نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان» ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: قطعاً داشتن این دفتر و ارائه دستاوردهای و محصولات شرکت های دانش بنیان در آن می توانند کمک قابل توجهی به بازاریابی و فروش محصولات فناورانه دانش بنیان به کشورهای قزاقستان و CIS کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha