۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
 استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در پروژه های مسکن زنجان به خوبی اجرا می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در پروژه های مسکن زنجان به خوبی اجرا می شود

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا روند اجرای پروژه را سرعت می‌بخشد،افزود: خوشبختانه این مهم در استان به خوبی اجرا می شود. 

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد،گفت: در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان از ۵۰ هزار واحد به بیش از ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شده و تا پایان دولت سیزدهم قابل اجرا است.

وی اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.

بیات منش با بیان اینکه این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و این استان توانمندی خود را به وزارت راه و شهرسازی نشان داد،افزود: راه و شهرسازی استان زنجان توانست سهم ساخت مسکن را از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۰ هزار واحد برساند یعنی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال با تامین زمین مورد نیاز، مجموع واحدهای نهضت ملی مسکن در استان که وارد مرحله عملیات اجرایی می‌شوند به ۳۰ هزار و احد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،به کمبود نیروی کار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در شهر زنجان مهم‌ترین چالش موضوع تامین نیروی کار عمرانی و عملیاتی است.

بیات منش با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا روند اجرای پروژه را سرعت می‌بخشد،افزود: خوشبختانه این مهم در استان به خوبی اجرا می شود.

وی به مصالح استفاده شده در پروژه طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در صورتی که مصالح تولیدی در استان زنجان کیفیت و استاندارد مقررات ملی را داشته باشد از مصالح بومی استفاده می‌شود و در مصالحی مانند میلگرد، سیمان و بلوک از تولیدات استان زنجان استفاده می‌شود اما در مواردی مانند درب‌های ضدسرقت، شیرآلات ساختمانی و کاشی، متاسفانه در زنجان کارخانه تولیدی وجود ندارد و از سایر استان‌ها وارد می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: امسال تسهیلات برای اجرای پروژه‌های مسکن ۳۵۰ میلیون تومان است ولی به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون خواهد رسید.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha