۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
اصلاح قانون معادن به زودی وارد صحن علنی می‌شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

اصلاح قانون معادن به زودی وارد صحن علنی می‌شود

زنجان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون معادن ظرف هفته‌های آتی وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، مصطفی ظاهری در نشست با مدیران صنایع استان زنجان ،نیز با بیان اینکه رویکرد کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شفاف‌سازی در تصمیم‌گیری‌ها است، ادامه داد: از این پس شاهد تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به تنوع بالای صنایع باید در تصمیم‌گیری‌ها ابتدا نظرات فعالان آن حوزه را دریافت و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایران خلاء جدی در سند توسعه صنعتی داریم که با توجه به اینکه فاقد ضمانت اجرایی لازم بوده و جامع و کامل نیست، باید در اسرع وقت اقدام لازم برای سرمایه‌گذاران در صنعت و به خصوص صنایع پیشران صورت گیرد.

طاهری از نسخ ۲۴۵ قانون در حوزه صنایع و معادن خبر داد و افزود: در فاز اول ۲۴۵ قانون شناسایی شده است که با توجه به قدیمی بودن قوانین و ارجاعات در حد صفر حذف خواهد شد و در فاز بعدی به تناقضات و قوانین تکراری خواهیم پرداخت تا حجم قوانین مرتبط با صنعت را کم کنیم.

وی عنوان کرد: در پتروشیمی‌ها با خلاء مربوط به اساسنامه مواجه هستیم که به عنوان یک مجموعه توسعه‌ای دیده نشده و باید بازنگری شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه جدی به بُعد نظارتی، خاطرنشان کرد: در بعد نظارتی سعی شده در مرحله اول بر قیمت و تولیدات هفت صنعت که بیشترین آورده اقتصادی را همچون خودرو داشته، نظارت لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha