۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
تردد در مبادی ورودی آذربایجان‌غربی ۶۵ درصد کاهش یافت
طی ایام فاصله گذاری اجتماعی؛

تردد در مبادی ورودی آذربایجان‌غربی ۶۵ درصد کاهش یافت

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از کاهش ۶۵ درصدی تردد در مبادی ورودی استان طی ایام فاصله گذاری اجتماعی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، ارسلان شکری پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح اقدامات این اداره کل در مدیریت شیوع ویروس کرونا اظهارکرد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از ۸ تا ۲۰ فروردین سال جاری در کل کشور اجرا شد با کاهش ۶۵ درصدی تردد در ورودی‌های استان روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه این اداره کل جزو نخستین ادارات استانی دارای گیت کنترل ورودی‌ها بود و در این خصوص چهار گیت خودکار ضدعفونی و کنترل در ورودی استان مستقر کردیم ادامه داد: ۹۰ سامانه تردد شمار در استان نیز آمار لحظه به لحظه محورها را کنترل و بر حسب آمارهای به دست آمده شاهد کاهش ۶۵ درصدی تردد طی روزهای اوج فاصله‌گذاری اجتماعی (۳ هفته نخست فروردین) و کاهش ۵۳ درصدی تصادفات بودیم.

شکری با اشاره به اینکه چهار گیت خودکار در ورودی‌های استان و ۵۲ ایست بازرسی در سطح استان اقدام به ضدعفونی کردن ماشین‌ها کردند عنوان کرد: از ۲۷ مرز مصوب کشور ۶ مرز با تردد نزدیک به ۶ میلیون مسافر در آذربایجان غربی وجود دارد، که در این مدت میزان تردد مسافر از مرزهای استان به صفر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمامی ۱۵ اداره، ۲ نمایندگی و ۱۷ پایانه مسافری استان، ۲۰ مجتمع بین راهی و ۳۲ راهدارخانه استان همه روزه ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بسته‌های غذایی از پایانه‌های مسافری حذف و بسته‌های بهداشتی در بین مسافران توزیع شده و همچنین تب سنجی در تمامی پایانه‌ها انجام می‌شود.

شکری با تاکید بر اینکه هیچیک از پایانه‌های مرزی استان تعطیل نبوده و صادرات انجام می‌شود، افزود: در مدت زمان شیوع کرونا حمل نهاده‌های اساسی توسط ۲۵ هزار راننده با ۱۷ هزار کامیون بار، در مرزهای استان ثبت شده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل خود نشان می‌دهد.

وی در خصوص حمایت‌های اداره کل از رانندگان نیز یاد آور شد: توزیع کارت‌های اعتباری یک و دو میلیون تومانی، حذف حضور در مراکز برای تمدید کارت‌های هوشمند، تخفیف‌های بیمه‌ای و پرداخت بیمه بیکاری از جمله این اقدامات است.

کد خبر: ۱۶٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha