۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کاهش ۱۰ هزار نفری پوشش بیمه‌ای فرش‌بافان در اردبیل
فیلم استان‌ها؛

کاهش ۱۰ هزار نفری پوشش بیمه‌ای فرش‌بافان در اردبیل

اردبیل- عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش اردبیل گفت: ۱۴ هزار بافنده فرش در سطح استان تحت پوشش بیمه بودند که این تعداد به چهار هزار نفر کاهش یافته است.

حسین زبردست در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در حوزه فرش دستباف تولیدکنندگان توانمندی در استان اردبیل فعالیت می کنند گفت: خوشبختانه در سال های گذشته زنان سرپرست خانوار نیز گرایش بیشتری به تولید فرش دستباف داشته اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش اردبیل گفت: البته نیاز است کیفت فرش های تولیدی اردبیل به سطحی برسد که توان رقابت با فرش های تولیدی سایر استان ها از جمله تبریز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث پوشش بیمه ای بافندگان فرش دستباف با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: ۱۴ هزار بافنده فرش در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار داشته اند که این تعداد به چهار هزار نفر کاهش یافته است.

زبردست افزود: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در خصوص بحث بیمه بافندگان اهتمام جدی داشته باشند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش اردبیل به مشکلات صادرات فرش نیز اشاره کرد و افزود: ما از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره حامی بافندگان باشند.

وی با بیان اینکه هر منطقه فرش های خاص خود را دارد گفت: در استان اردبیل طرح مسی دور لچک مورد استقبال مردم است.

زبردست اظهار کرد: البته ما باید تنوع طرح برای تولید فرش را نیز داشته باشیم به همین خاطر از طراحان و هنرمندان دعوت می کنیم تا در این خصوص تعامل بیشتری با اتحادیه فرش دستباف داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha