۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
هشدار دام پزشکی درباره تب کنگو؛ گلستانی ها از ذبح دام در منزل خودداری کنند
مدیرکل دامپزشکی گلستان:

هشدار دام پزشکی درباره تب کنگو؛ گلستانی ها از ذبح دام در منزل خودداری کنند

گرگان- محرابی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: با توجه انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو و تب مالت و سیاه زخم مردم از هرگونه ذبح دام در منزل و خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۱۶ تیم نظارتی ثابت و ۵۱ تیم سیار در روز عید قربان خبر داد و اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده ۹ کشتارگاه‌ دام صنعتی و غیر صنعتی روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۴ فعال و آماده ذبح دام‌های خیرین به صورت رایگان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان ادامه داد: برخی از این بیماری‌ها قبل، بعضی حین و تعدادی پس از کشتار تشخیص داده می‌شوند.

وی خواستار ذبح دام در کشتارگاه شد و گفت: با توجه انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت و سیاه زخم مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

محرابی ادامه داد: بهتر است شهروندان ذبح دام را در کشتارگاه و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام دهند.

وی در خصوص محل عرضه دام در گرگان محل خرید دام را جرجان ۱۵، میدان باهنر و ابتدای صیاد و روستای زنگیان روبروی پمپ گاز اعلام کرد و گفت: در شهرستان گرگان این سه مکان، محل عرضه دام زنده برای شهرستان گرگان پیش بینی شده است.

محرابی ادامه داد: در سایر نقاط استان نیز عرضه و معاینه دام‌ها با حضور کارشناسان دامپزشکی و در پایان سم‌پاشی توسط نیروهای شهرداری انجام خواهد شد.

وی در خصوص جمع‌آوری پوست دام‌ها در شهرستان گرگان و سایر نقاط استان، گفت: در میدان ترمینال، میدان مازندران و میدان شهرداری گرگان مامورین شهرداری پوست را تحویل می‌گیرند.

او با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف گوشت دام‌های قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری کنند، افزود: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha