۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
۱۰ پروژه صنعتی در استان سمنان افتتاح شد
استاندار سمنان:

۱۰ پروژه صنعتی در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۰ پروژه صنعتی در استان طی هفته تولید و تجارت و روز صنعت و معدن افتتاح شد، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه گذاری شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه همزمان با هفته تولید و تجارت و روز صنعت و معدن، استان سمنان طی دو روز متوالی میزبان معاون وزیر صمت بود، ابراز کرد: در این دو روز ده واحد صنعتی مهم در شهرستان های شاهرود، سمنان و گرمسار مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای این طرح ها ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است، ابراز کرد: این واحد های در بخش های صنعت و معدن در استان سمنان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

اشتغال ۲۲۰ نفری
استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت اشتغال خوب ۲۲۰ نفری با افتتاح این طرح ها نصیب استان شد، گفت: افتتاح واحد تولیدی صنایع گازسوز نور کویر خاور در شهرستان گرمسار با حضور رسولیان معاون وزیر صمت یکی از این طرح ها بود.

هاشمی تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه یک میلیون عدد انواع رگلاتور علمک گاز را خواهد داشت همچنین این کارخانه ۳۵ شغل نیز ایجاد کرد.

۱۰ پروژه صنعتی در استان طی هفته تولید و تجارت و روز صنعت و معدن افتتاح شد

وی با بیان اینکه شرکت دُر بافت در سمنان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال ، ظرفیت تولید سالانه ۱۱۵۰ تن پارچه گردباف را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۳۵ نفر ایجاد خواهد شد.

افتتاح کارخانه سولفات سازان در شاهرود
استاندار سمنان همچنین گفت: شرکت سولفات سازان شاهرود با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن پودر فلدسپات که با سرمایه‌گذاری حدود ۶۵۰ میلیارد ریال که زمینه اشتغال ۱۱ نفر را فراهم کرده افتتاح شده است.

هاشمی با بیان اینکه شرکت نورد سنگین خاوران از دیگر طرح های قابل افتتاح محسوب می شود، گفت: این طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال افتتاح می شود که در زمینه تولید انواع میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن فعالیت دارد همچنین این طرح ۱۷ شغل ایجاد کرده است.

وی از افتتاح کارخانه بهین چوب جنت همچنین زرین مهد مازند نیز خبر داد و گفت: نارون نیکان، دایان گستر روان ، صنعت فیبر آریا و مجتمع رسیندگی و بافندگی افلاک از دیگر طرح های آماده افتتاح در استان هستند که با ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری در آنها انجام شده و برای ۱۲۲ نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع استان حمایت می شوند، گفت: در نیم سال دوم سال قبل و سه ماه اخیر توانسته ایم شاهد بازگشت ۴۰ واحد صنعتی راکد استان به تولید باشیم و روند بازگشت واحد ها به تولید همچنان ادامه نیز خواهد داشت همچنین اجازه نمی دهیم که هیچ واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha