حاشیه‌های تولید و عرضه، عامل گرانی میوه و صیفی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران عنوان کرد

حاشیه‌های تولید و عرضه، عامل گرانی میوه و صیفی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: حاشیه‌های تولید و عرضه، عامل گرانی میوه و صیفی است.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه سال خوبی برای تولید محصولات میوه و سبزی داشتیم گفت: با این حال گرانی میوه وجود دارد که به خود میوه مربوط نیست بلکه به حاشیه‌های آن مربوط می‌شود. امسال آفت طبیعی نداشتیم و محصولات سالم هم تولید شده، اما هزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند عامل گرانی میوه و سبزی در بازار باشد.

کارگر درباره رغبت فروشندگان به فعالیت در این صنف گفت :ما جلسات هفتگی داریم که افرادی که درخواست پروانه کسب و یا انصراف از فعالیت دارند تقاضایشان در این جلسات مطرح و صورتجلسه می‌شود، متاسفانه باید گفت که تقاضا برای انصراف از فعالیت بیشتر شده که البته افزایش هزینه ها باعث سود کمتر فروشندگان شده.

وی همچنین گفت :در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر عضو در داریم و همچنین حدود ۱۱۲۹ نفر منتظر هستند که وضعیت مجوز بهداشت شان تایید شود و بخشی هم بدون پروانه هستند که ساماندهی می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره انتظار مردم از فروشندگان گفت : ما هم یک جور مصرف کننده هستیم و تولید کننده نیستیم که بگوییم ارزان بدهیم ما یک مصرف کننده بزرگ‌تر هستیم که خرید می‌کنیم و دوباره می‌خواهیم آن را با سودی بفروشیم منتها مشتری و مردم نگاه می‌کنند به کلام فروشنده، وقتی قیمت را اعلام می‌کنیم خیلی‌ها اعتراض دارند که ما نیز شرمنده می‌شویم.

کارگر افزود: مردم ما مغازه دار را می‌بیند، اما نمی‌دانند که چه هزینه‌ای برای تولید و عرضه محصول می‌شود و کارگر و کشاوز چه مشکلاتی دارند و می‌گویند الان شما می‌فروشی حتما گران می‌فروشی.

وی در باره میزان مالیات واحدهای صنفی میوه و صیفی گفت: مالیات هم افزایش داشته و برخی از افراد ناراضی هستند و به اتحادیه نیز انتقاد می‌کنند و در این میان هستند افرادی که به طور غیر کارشناسی از آن‌ها مالیات گرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha