۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
پرداخت ۲۱۲۵ میلیارد ریال درآمد مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد

پرداخت ۲۱۲۵ میلیارد ریال درآمد مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: دو هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی آذربایجان غربی، حسن کوماسی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دو هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده که معادل ۱۵ درصد کل درآمد های مالیاتی استان در سال گذشته بوده است، در اختیار شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی قرار گرفته است.

وی با اشاره به آثار مثبت قانون مالیات بر ارزش افزوده در باز توزیع ثروت و کاهش آثار فاصله درآمدی جامعه گفت: در راستای این هدف در سال گذشته، هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال بین ۴۶ شهرداری استان توزیع شد تا صرف امور عمرانی و توسعه خدمات شهری شود.

کوماسی با بیان اینکه در همین مدت، ۶۶۷ میلیارد ریال نیز در بین هزار و ۹۷۷ دهیاری و فرمانداری استان قرار گرفت، افزود: این پرداختی ها از محل سه درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است.

 مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرداختی ها از محل مذکور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، از ۱۰ درصد رشد برخوردار بوده است، اظهار کرد: در شرایطی که کاهش بی سابقه اخیر قیمت نفت، بار دیگر قابل اتکا نبودن این منبع درآمدی دولت را برای همه روشن کرد، اهمیت منابع درآمدی پایداری چون درآمدهای مالیاتی را بار دیگر نشان داد.

کوماسی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده جزو کانال هایی است که مالیات دریافت شده از مردم مستقیما به خود مردم باز می گردد و مردم می توانند آثار مثبت آن را به عینه مشاهده کنند، افزود: مبالغی که در سال گذشته در بین شهرداری و دهیاری های استان توزیع شد، ۱۵ درصد کل درآمد های مالیاتی وصول شده در استان را شامل می شود.

وی  اضافه کرد: کل مبلغی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مهر ماه ۸۷ به شهرداری ها و دهیاری های استان آذربایجان غربی پرداخت شده است ۱۱ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال است.

کد خبر: ۱۶٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha