۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
 افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه جزو برنامه‌های اولویت دار زنجان است
رئیس سازمان صمت زنجان:

افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه جزو برنامه‌های اولویت دار زنجان است

زنجان - رئیس سازمان صمت زنجان گفت: افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای اوراسیا جزو برنامه‌های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای جهش تولید ۷ راهبرد اصلی با ۴۳ برنامه تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید برنامه های تدوین شده باید قابلیت عملیاتی  شدن داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی تعطیل در استان زنجان فعال شده و وارد چرخه تولید شد، گفت: با فعال شدن این واحدها برای بیش از ۵۳۰ نفر اشتغال ایجاد شد و برای امسال هم تعدادی از واحدهای تعطیل شده وارد چرخه تولید می‌شوند.

فغفوری با بیان اینکه افزایش حجم صادرات، ایجاد تنوع در محصولات سبد صادراتی استان و ایجاد تنوع در مقاصد محصولات صادراتی استان در دستور کار است، تاکید کرد: افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای اوراسیا جزو برنامه‌های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

در ادامه این جلسه،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: در مجموع ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت دیده‌اند در نظر گرفته شده است. 

محمد رضا یوسفی ابراز کرد: به طوری که برای کارفرمایانی که با وجود شرایط بد اقتصادی موفق به حفظ کارگران خود شوند، به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان و کارفرمایانی که مجبور به تعطیلی و تعدیل نیرو شوند، به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون پرداخت می‌شود.

وی افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون، بیش از چهار هزار و ۷۴۰  نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ، افزود: سه رسته  از ۱۰ صنف خسارت دیده از بیماری کرونا ویروس مربوط به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی  است.

امیر ارجمند ابراز کرد:  در اسفند سال گذشته و فروردین دفاتر گردشگری و خدمات مسافرتی ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

وی افزود: همچنین در تولید، عرضه و فروش حوزه صنایع‌دستی، ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد خسارت در اسفند و فروردین‌ماه بوده است و متاسفانه هنرمندان صنایع دستی امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

کد خبر: ۱۶٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha