۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
یک‌هزار و ۵۷۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات دریافت کردند
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین:

یک‌هزار و ۵۷۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین تسهیلات دریافت کردند

قزوین - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون به بیش از یک هزار و ۵۷۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، مرتضی علیخانی شامگاه شنبه در کمیته اشتغال پایدار روستایی قزوین که در استانداری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به‌عنوان یکی از عوامل جلوگیری از مهاجرت و تأمین معیشت مردم در روستاها مطرح بوده است که پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال در روستاها به‌منظور حمایت از این جریان شکل‌گرفته است.

وی بیان کرد: کمیته اشتغال پایدار روستایی استان قزوین طی سالیان گذشته تلاش کرده است تا با بررسی دقیق و کارشناسی طرح‌های اشتغال روستایی زمینه ایجاد شغل، مهارت و کارآفرینی را در محیط روستا فراهم کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین افزود: از سال گذشته تاکنون زمینه اشتغال تعداد زیادی از روستائیان استان با پرداخت اعتبار به بیش  از یک هزار و ۵۷۹ طرح اشتغال روستایی فراهم‌شده است.

علیخانی گفت: در حال حاضر نیز ۱۶۴ طرح اشتغال روستایی در استان قزوین در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند.

وی عنوان کرد: این ۱۶۴ طرح اشتغال روستایی بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار بانکی دریافت خواهند کرد که به‌زودی با همراهی بانک‌ها این میزان تسهیلات به این واحدها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: سال گذشته ۸۴۹ طرح اشتغال روستایی در قزوین به‌صورت حمایتی و ۷۳۰ طرح تسهیلات غیر حمایتی دریافت کردند.

علیخانی عنوان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات از سال گذشت تاکنون در قزوین زمینه اشتغال ۳ هزار و ۶۴۱ نفر در روستاهای استان فراهم‌شده است که ۷۳ درصد این اشتغال و تسهیلات پرداخت‌شده در حوزه طرح‌های کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: ۱۴ درصد این طرح‌ها در حوزه خدمات، هفت درصد در حوزه صنعت و پنج درصد به‌منظور تأمین سرمایه در گردش پرداخت‌شده است.

کد خبر: ۱۶٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha