۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کاهش جرائم بورسی با بروزرسانی قوانین بازار سرمایه
کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد

کاهش جرائم بورسی با بروزرسانی قوانین بازار سرمایه

کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: به طور حتم در صورت بروزرسانی قوانین بازارسهام شاهد کاهش جرائم در حوزه سیگنال‌دهی‌ها و افزایش قدرت بازداندگی خواهیم بود.

به گزارش بازار، هومن عمیدی در رابطه با اثرات افشای اطلاعات نهانی و سیگنال فروشی بر بدنه بازارسرمایه، اظهار کرد: بحث رانت‌های اطلاعاتی مربوط به حال نیست، زیرا بازارسهام سال‌هاست که با چنین مسئله مهمی مواجه است.

عمیدی با بیان اینکه سوءاستفاده‌هایی که در اغلب مواقع از رانت‌های اطلاعاتی تحقق می‌یابد ابعاد گسترده‌ای دارد، زیرا این اشخاص از اتفاقات مثبت یا منفی به سرعت مطلع می‌شوند و با سیگنال‌دهی‌های متعدد در بازار مشکل ایجاد می‌کنند، گفت: سازمان بورس بنا بر ابزارهای معاملاتی که در دست دارد می‌تواند به راحتی اطلاعات این اشخاص را بدست‌آورد، زیرا رنج منفی یا مثبتی که در اغلب مواقع توسط این افراد رخ می‌دهد به راحتی قابل مشاهده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رانت اطلاعاتی و سیگنال فروشی به مرور زمان سبب کاهش اعتماد عمومی سهامداران نسبت به بازارسهام می‌شود افزود: قوانین مربوط به بازارسرمایه و قانون تجارت باید به روز شوند، زیرا میزان مبالغ جرائم و مجازات مالی به سال‌های گذشته بازمی‌گردد و چنین مسئله‌ای نمی‌تواند بازدارنده باشد، به طور حتم در صورت بروزرسانی قوانین بازارسهام شاهد کاهش جرائم در حوزه سیگنال‌دهی‌ها و افزایش قدرت بازداندگی خواهیم بود.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه در پایان گفت: اکنون سازمان برای افشا کنندگان تخلفات در صورت اثبات پاداش‌هایی را در نظر گرفته که چنین اقدامی بسیار مناسب است، زیرا در صورت تداوم این رویه شاهد کاهش تخلفات شرکت‌ها در صورت‌های مالی و سیگنال‌دهی‌ها خواهیم بود.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha