۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کشت دانه های روغنی در چهار هزار و ۶۰۳ هکتار از مزارع استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشت دانه های روغنی در چهار هزار و ۶۰۳ هکتار از مزارع استان همدان

همدان - بایگانه، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت دانه های روغنی در چهار هزار و ۶۰۳ هکتار از مزارع استان همدان خبر داد.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار از کشت دانه های روغنی در چهار هزار و ۶۰۳ هکتار از مزارع استان همدان خبر داد و گفت: این میزان سطح زیر کشت یک هزار و ۵۰ هکتار کلزا است که پیش بینی می شود تا پایان تیرماه حدود دو هزار تن محصول کلزا خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای تیرماه برداشت کلزا شروع شده و تاکنون ۵۲۰ تن خریداری شده است.

وی اشاره کرد: قیمت خرید محصول کلزا به ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که در استان همدان کارخانه روغن کشی خزل نهاوند در حال خریداری محصول است.

بایگانه با اشاره به دیگر دانه های روغنی کشت شده در استان همدان گفت: توسعه کشت کاملینا مد نظر بوده و در سال زراعی جاری ۱۷۸ هکتار کاملینا در استان همدان کشت شده و علی رغم مشکلات خشکسالی تا کنون ۱۱ تن دانه تحویل مرکز خرید شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سه هزار و ۱۷۵ هکتار هم محصول گلرنگ کشت شده است که در تناوب اراضی دیم یکی از اهداف مهم در زمینه افزایش خود اتکایی در دانه های روغنی بوده و همدان از استان های پیشرو در کشت این محصول است.

بایگانه گفت: همدان دارای بیشترین سطح زیر کشت گلرنگ دیم در کشور است و پیش بینی می شود از سطح زیر کشت فوق با شرایط اقلیمی استان حدود ۹۰۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: برداشت گلرنگ از اواخر تیرماه شروع می شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha