۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
 ملخ صحرایی در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است/ پایشها ادامه دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

ملخ صحرایی در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است/ پایشها ادامه دارد

یاسوج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: احتمال هجوم ملخ های صحرایی به مراتع استان وجود دارد و در این راستا همه امکانات برای شناسایی به موقع آفت ملخ بسیج شده است.

وی با بیان اینکه ردیابی و پایش در مراتع و مزارع استان ابتدا در مزارعی خواهد بود که در دوره پایش در سال گذشته، ملخ مشاهده شده است، گفت: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته در ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع، اراضی و باغ های این استان با موفقیت انجام شد.

تاج الدینی اظهار داشت: ستاد مبارزه با ملخ های صحرایی در هشت شهرستان استان  تشکیل شده و اعتبار اولیه، دستگاه های سم پاشی و سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ های صحرایی نیز در استان تامین شده است.

وی افزود: در سال گذشته کار پایش ملخ های صحرایی در  ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع مناطق مختلف استان انجام شد و در سال جاری نیز ۳۰ گروه کار پایش مراتع را انجام می دهند.

تاج الدینی با بیان اینکه در شهرستان گچساران تاکنون  ۵۳ هزار هکتار از مزارع و مراتع پایش شده اند، گفت: در شهرستان باشت نیز ۲۳ هزار هکتار پایش انجام شده و در سال گذشته از مهمترین مناطق پایش شده در استان، منطقه سرابننیز، پشتکوه، بی بی حکیمه، لیشتر و امامزاده جعفر بودند.

وی افزود: طرح پایش مراتع و مزارع استان از پاییز سال گذشته برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده است.

تاج الدینی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های هشتگانه استان در برابر این آفت پایش شده است.

کد خبر: ۱۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha