۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
حمل ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

حمل ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه امسال ۴۲ هزار تن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، اروجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: این میزان کالای اساسی با هماهنگی  انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان با دو هزار دستگاه کامیون به این استان حمل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا بر اساس سهمیه آذربایجان شرقی از بنادر جنوبی کشور بارگیری و حمل شده است، اظهار داشت: این کالاها شامل کودشیمیایی، گندم، نهاده های دامی و برنج است که از بنادر امام خمینی(ره) خوزستان، شهید رجایی هرمزگان، انزلی، چابهار و بوشهر برای این استان بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه تعداد بارنامه صادره در استان ۸۹ هزار و  ۲۲۵برگ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۸۰ هزار و ۹۰۹ برگ بارنامه صادره ۱۰ درصد افزایش داشته که این نشانگر فعالیت ناوگان حمل و نقل کالای استان برای تامین مایحتاج مردم با وجود شیوع ویروس کرونا است.

علیزاده، با بیان اینکه میزان تردد کامیون ایرانی از مرز جلفا در فروردین یک هزار و ۱۴۴ دستگاه بوده است، ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۴۰ تردد دستگاه کامیون ایرانی بوده حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی یادآوری کرد: میزان واردات کالا از این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشته است که مواد وارداتی شامل گوشت، تخم مرغ، موز و مواد اولیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت میزان تردد کامیون های ایرانی در فروردین سالجاری از پایانه مرزی نوردوز نیز سه هزار و ۳۲ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۸۵۴ کامیون بود، ۶۴ درصدافزایش یافته است.

علیزاده، افزود: میزان واردات که توسط کامیونهای ایرانی حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است که عمده این مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده وارد شده است.

کد خبر: ۱۵٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha