۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
«مالیات» مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است
مدیر چاپخانه گرگان:

«مالیات» مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است

گرگان- بارچیان، مدیر چاپخانه گرگان با ابراز گلایه از افزایش میزان مالیات چاپخانه داران در سال جاری، گفت: کاهش نرخ مالیات صنایع و بازاریان باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

حامد بارچیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر افزایش میزان مالیات صنایع و بازاریان حرکت نادرستی بود.

مدیر چاپخانه گرگان ادامه داد: شیوع این بیماری موجب تعطیلی و نیمه تعطیل شدن بخش زیادی از صنایع کشور و کاهش میزان درآمد آن ها به نسبت سال های گذشته شده که این موضوع باید مورد توجه مسئولان مالیاتی کشوری قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا، افزایش میزان مالیات باید متوقف شده و ضروری است که مالیات صنایع همانند سال پیش از کرونا، دریافت شود.

بارچیان تصریح کرد: اگرچه برخی از از صنایع مانند کارگاه های تولید ماسک در این ایام بازار خوبی داشته اند اما آن ها هم برای بهبود این وضعیت تلاش کرده اند و باید مشمول این طرح شوند.

مدیر چاپخانه گرگان در خصوص معافیت مالیاتی چاپخانه ها گفت: پیش از این چاپخانه ها مالیات ارزش افزوده را پرداخت می کردند که طی بازبینی قانون مالیات در سال ۱۴۰۱ از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شدند.

وی یادآور شد: کوچک شدن بازار و کاهش درآمد بازاریان باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و در این اوضاع سخت اقتصادی در هموارکردن مسیر توسعه به صنایع یاری رسانند.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha