۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
نوسازی و احیای ارقام نخیلات در سطح ۱۱ هزار هکتار از اراضی دشتستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نوسازی و احیای ارقام نخیلات در سطح ۱۱ هزار هکتار از اراضی دشتستان

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از نوسازی و احیای ارقام نخیلات در سطح ۱۱ هزار هکتار از اراضی دشتستان و آبپخش خبر داد.

نوذر منفرد در حاشیه بازدید از نخیلات آبپخش با اشاره به اجرای طرح تحول کشاورزی اظهار داشت: این طرح از مصوبات ارزشمند دولت در استان بوشهر است و تکمیل این پروژه عظیم، موجب بهره‌وری بیشتر کشاورزان و ثمردهی بالاتر نخیلات می‌شود.

وی افزود: طرح تحول کشاورزی یا طرح نوین در واقع با محوریت تامین آب مطمئن و همچنین افزایش راندمان و ارتقای بهره‌وری آب از طریق انتقال آب با لوله و تغییر شیوه آبیاری سنتی به روش‌های نوین آبیاری انجام می‌شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح نوین کشاورزی گامی در راستای اصلاح و نوسازی نخیلات استان بوده و علاوه بر آن، نخیلات فرسوده و کم‌ثمر نیز حذف و نخیلات جدید جایگزین می‌شوند.

منفرد تاکید کرد: با توجه به کم‌آبی‌های ناشی از خشکسالی‌های پیاپی، تعداد زیادی از جوانان، شغل خود را از دست دادند و با اجرای طرح تحول کشاورزی، مجددا این مشاغل احیا خواهند شد.

وی از اجرای طرح پایلوت ۱۷۰ هکتاری اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آبپخش خبر داد و ابراز داشت: همچنین عملیات فاز نخست پروژه احداث شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات نیز در سطح یک‌هزار هکتار(لوله پلی اتیلن) در آب‌پخش با موفقیت اجرایی شد.

منفرد از اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان خبر داد و بیان کرد: مطالعات اجتماعی این طرح نیز انجام شد و بزودی در مناطق مختلف دشتستان و آبپخش عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: چم نایبی، روستای چم درواهی و روستای چهاربرج در فاز نخست زیر پوشش طرح تحول می‌روند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: اصلاح و بازسازی نخیلات درجه ۲ در سطح ۷ هزار هکتار و همچنین نوسازی و احیای ارقام نخیلات در سطح ۱۱ هزار هکتار از مهم‌ترین قسمت‌های طرح تحول کشاورزی در دشتستان و آبپخش به شمار می‌روند.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha