۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
اتباع خارجی مجاز، از خدمات بانکی بهره‌مند می‌شوند
وزیر کشور:

اتباع خارجی مجاز، از خدمات بانکی بهره‌مند می‌شوند

وزیر کشور تکمیل فرایند ثبت نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت: آن‌هایی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از خدماتی، چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش بازار، احمد وحیدی روز یکشنبه در نشست کمیسیون سامان‌دهی اتباع و مهاجران خارجی که در وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی باید به صورت جدی برای شناخت درست از ظرفیت‌های آن‌ها دنبال شود. از این رو، باید محل زندگی و فعالیت اقتصادی اتباع خارجی مشخص باشد تا سیاست گذاری دقیقی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

وزیر کشور تکمیل فرایند ثبت نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت با هماهنگی دستگاه قضایی با اتباعی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

وحیدی تاکید کرد: جلوی حرکت انبوه اتباع افغانستانی به سمت مرزهای کشور با هماهنگی مسؤولان افغانستانی باید گرفته شود ودر این خصوص مذاکرات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی همچنین به ضرورت جلب حمایت‌های موثر کمیساریای عالی پناهندگان برای تحصیل فرزندان اتباع افغانستانی اشاره کرد و گفت: عدد واقعی اتباع خارجی مقیم در کشور برای جلب حمایت‌های مؤثرتر به کمیساریای عالی پناهندگان ارائه شود.

وزیر کشور تصریح کرد: از دید دولت ایران، حضور آن‌هایی که در طرح سرشماری ثبت نام نکرده‌اند، غیر قانونی است و آن‌هایی که در این طرح شرکت کرده‌اند، از خدماتی، چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha