۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
آغاز اجرای طرح آبیاری هوشمند در بخش کشاورزی ۱۱ استان به طور متمرکز
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز اجرای طرح آبیاری هوشمند در بخش کشاورزی ۱۱ استان به طور متمرکز

عباسی، سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، از آغاز اجرای طرح آبیاری هوشمند در بخش کشاورزی ۱۱ استان به طور متمرکز و همچنین در ۵ استان به طور جداگانه خبر داد.

به گزارش بازار، فریبرز عباسی در اولین کارگاه آموزشی تخصصی بهره‌برداری از سامانه آبیاری هوشمند در کرج، ‌ با اشاره به پیگیری‌های مستمر معاونت آب و خاک برای تأمین اعتبار و اجرای هوشمندسازی آبیاری اظهار کرد: با برگزاری این کارگاه، زمینه آغاز اجرای طرح آبیاری هوشمند در ۱۱ استان بطور متمرکز و همچنین در ۵ استان بطور جداگانه فراهم شد.

وی افزود: برنامه داریم با پایش و ارزیابی این طرح‌ها و رفع نواقص احتمالی نسبت به توسعه آن در سطح کشور اقدام شود.

عباسی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح (هوشمندسازی آبیاری) گام مؤثری در ارتقای مدیریت سامانه‌های نوین آبیاری و بهره‌وری آب کشاورزی برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ اولین کارگاه تخصصی بهره‌برداری از سامانه آبیاری هوشمند تحت عنوان طرح الگویی هوشمندسازی آبیاری توسط معاونت آب و خاک (مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری) و مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با حضور فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در محل مؤسسه مذکور در کرج برگزار شد.

در این کارگاه که کارشناسان آب و خاک و مراکز تحقیقاتی از استان‌ها و ستاد حضور داشتند، مباحث پیاده‌سازی، استقرار و بهره‌برداری از سامانه آبیاری هوشمند مطرح شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha