۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کنترل کیفیت؛ استراتژی بقا در صنایع لبنی| کارآمدی بازاریابی تجربی و سنتی در برابر بازاریابی دیجیتال
فعال صنایع لبنی در گفتگو با بازار مطرح کرد

کنترل کیفیت؛ استراتژی بقا در صنایع لبنی| کارآمدی بازاریابی تجربی و سنتی در برابر بازاریابی دیجیتال

کمالی فعال صنایع لبنی کشور با بیان اینکه افزایش نرخ ملزومات تولید، قیمت محصولات لبنی را ۲ برابر کرده است، می افزاید: با این وجود برای رقابت در بازار باید روی کیفیت محصولات تاکید کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنایع لبنی کشور از ابتدای سال جدید با تحولاتی همچون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی، افزایش قیمت شیر خام و غیره روبرو شده است و این امر نیز از یک سو افزایش قیمت این محصولات را به دنبال داشته و از سوی دیگر حجم فروش ها نیز کاهش یافته است. با این وجود کارشناسان می گویند این بی ثباتی ها موقتی است و به تدریج اوضاع به روال عادی برمی گردد.

با بالا رفتن قیمت محصولات لبنی در مرحله اول بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش ما کاهش یافت اما بعد از ۳ تا ۴ هفته مجددا به روال عادی خود بازگشت

با تغییر قیمت محصولات لبنی با ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش فروش مواجه بودیم
محسن کمالی فعال بخش بازاریابی، فروش و تبلیغات یک شرکت لبنیاتی در شمال کشور در خصوص اینکه افزایش قیمت شیر خام چقدر در مسیر تولید صنایع لبنی اثرگذار بوده است به خبرنگار بازار می گوید: در یک بازه زمانی قطعا تاثیر گذار است و خواهد بود به این دلیل که مصرف کنندگان محصولات لبنی با افزایش قیمت دو برابری مواجه شدند و ما نیز مانند بقیه تولیدکنندگان ناچار هستیم این تغییر قیمتها را اعمال کنیم. به این دلیل که خود نهاده های دامی، شیر و دیگر مواد اولیه و ملزومات تولید لبنیات دو برابر شده است.

کمالی خاطر نشان می کند: در واقع هر ساله یک تغییر قیمت به صورت جهانی داریم و یک تغییر قیمت هم که به صورت داخلی اعمال می شود که با آن مواجه بوده ایم.

وی در خصوص تبعات این افزایش قیمتها نیز می گوید: قطعا تا ۲-۳ هفته اول با رکود مصرف لبنیات در کشور مواجه بودیم اما در ادامه امیدواریم که مصرف لبنیات به رشد صعودی خود را ادامه دهد.

این فعال بخش لبنیات در پاسخ به این سوال که جهش قیمتی محصولات لبنی چند درصد فروش شما را کاهش داده، می گوید: در مرحله اول بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش کاهش یافت اما بعد از ۳ تا ۴ هفته مجددا به روال عادی خود بازگشت.

در بحث صادرات در امر خروج کالا، مسائل گمرکی، حمل و نقل و غیره با مشکل مواجه هستیم

موانع صادراتی را به واسطه قدمت فعالیت شرکت رفع می کنیم
وی در خصوص بازارهای هدف داخلی و صادراتی نیز می گوید: در حال حاضر علاوه بر بازار داخل برخی محصولات خود را به بازارهای صادراتی هم ارسال می کنیم که غالبا شامل «عراق، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، آستاراخان روسیه و ژاپن» می شود.

کمالی در مورد چالشهای صادراتی نیز اظهار می دارد: در بحث صادرات در امر خروج کالا، مسائل گمرکی، حمل و نقل و غیره با مشکل مواجه هستیم اما با توجه به اینکه مدت طولانی است با این بازارهای خارجی کار می کنیم به هر نحوی شده مشکلات و موانع را رفع می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی برای باقی ماندن در بازار از چه تکنیک هایی استفاده می کنید، اظهار می دارد: در وهله اول اینکه در عرصه لبنیات ما هیچکدام از همکاران این حوزه را رقیب خود نمی بینیم بلکه دوستان ما هستند و سرلوحه ما از بدو تاسیس این بوده که بگوییم مهم سلامتی مصرف کنندگان است و کیفیت ها را کنترل کنیم.

برای رقابت در بازارهای خارجی چند مورد مهم از جمله کیفیت بالا، بسته بندی و قیمت مناسب همزمان با هم باید از سوی منِ تولیدکننده رعایت شود

در بین روشهای بازاریابی بیشترین جواب را از طریق بازاریابی تجربی و سنتی گرفته ایم
کمالی ادامه می دهد: در واقع برای کنترل کیفیت محصولات و داشتن سهم در بازار نیز استراتژی های مد نظر شرکت را انجام می دهیم و خوشبختانه در ۲۲ سال فعالیت موفق بودیم و توانسته ایم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از پنیر تولیدی خود را برای دیگر برندهای مطرح تولید کنیم. به عبارت دیگر برای برندهای شناخته شده کشور کار برون سپاری انجام می دهیم.

این فعال صنایع لبنی در مورد اصلی ترین خواسته بازارهای خارجی از محصولات ایرانی نیز اظهار می دارد: قطعا برای رقابت در بازارهای خارجی چند مورد مهم از جمله کیفیت بالا، بسته بندی و قیمت مناسب همزمان با هم باید از سوی منِ تولیدکننده رعایت شود. چون این موارد زنجیره های به هم متصل و برای حفظ بازار ضروری هستند.

وی در پایان در خصوص نحوه بازاریابی در این صنعت نیز می گوید: غالبا از روشهای بازاریابی دیجیتال، سنتی و تجربی استفاده می کنیم با این وجود عمدتا از بازاریابی تجربی و سنتی جواب گرفته ایم.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha