۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
بازگشت ۱۷ مزرعه پرورش ماهی در نهاوند به چرخه تولید
طی ۶ ماه اخیر صورت گرفت؛

بازگشت ۱۷ مزرعه پرورش ماهی در نهاوند به چرخه تولید

همدان - کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طی ۶ ماه گذشته ۱۷ مزرعه از مزارع غیرفعال پرورش ماهی در نهاوند احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بازار؛ مصطفی کزازی اظهار کرد: از سال ۹۲ بر اثر بیماری vhs و دیگر مشکلات، اغلب مزارع پرورش ماهی نهاوند تعطیل و غیر فعال شدند که با توجه به جایگاه شهرستان در تولید بیش از ۷۵ درصد شیلات استان پیگیری لازم از سوی مسئولان برای حل مشکل در دست اقدام قرار گرفت.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند تقویت تشکل ها و تعاونی های شیلاتی و ترویج مقاوم‌سازی ماهی در برابر بیماری‌ها و استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی مانند یووی و ٱوزون ژنراتور در ورودی‌های آب مزارع و دارای فیلتر در خروجی مزارع برای پالایش آب رودخانه‌ها و ساخت مزارع صنعتی با هدف مقابله با کم آبی را از برنامه های شیلات نهاوند عنوان کرد.

وی جایگاه شهرستان را در بخش شیلات استان محوری و مهم عنوان کرد و گفت: سهم نهاوند در صنعت آبزی‌پروری استان همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردابی ۹۰ درصد و در بخش پرورش ماهیان سردابی و گرمابی ۷۵ درصد است.

کزازی ظرفیت‌های قابل توجه شیلات شهرستان را برشمرد و افزود: دریافت مجوز تولید ۱۶۸ میلیون تفریخ و ۲۰۰ میلیون تکثیر و در زمینه پرورش مجوز تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی و ۱۰ تن ماهی گرمابی در ۸۶ مزرعه فعال و نیمه فعال از جمله ظرفیت‌های ما در بخش شیلات است.

وی گفت: شهرستان نهاوند در حوزه آبزی‌پروری از پشتیبانی‌های خوبی نظیر مجتمع فرآوری محصولات شیلاتی قزل پروتین با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال و نمایندگی‌های خوراک فرادانه و بهدانه بهره می‌برد که کمک خوبی در رونق صنعت آبزی‌پروری شهرستان است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      حدا را شکر