۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
حضور کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی در همه عرصه‌ها

حضور کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی در همه عرصه‌ها

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کاروان‌های ترویج بهره‌وری فقط در مزارع الگویی حضور ندارند و در استان‌های مختلف در مسیری از عرصه حرکت می‌کنند که دارای مسئله یا مشکلی باشد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگویی با اشاره به راه‌اندازی کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی در استان‌های مختلف، گفت: کاروان ترویجی برای ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی شکل‌ گرفته و همه مروجان، محققان و بهره‌برداران در آن حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی یک حرکت جهادی در جهت شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، افزود: امروز تحقیق اثربخش‌تر شده و با کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی؛ آموزش و ترویج فعال‌تر از گذشته با یک نهضت جهادی به کمک حوزه اجرایی خواهد آمد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر این که عبور از کشاورزی تولیدمحور به سمت کشاورزی تجاری و بازارمحور، ضروری است، تصریح کرد: مهم‌ترین مساله رضایت کشاورز و کار علمی در عرصه است.

وی با اشاره به بحث «امنیت غذایی در جهان»، گفت: در بحث امنیت غذایی نیاز به حداکثر بهره‌وری است و باید از منابع پایه آب، خاک، آب‌ وهوا و شرایط بارندگی به بهترین شکل استفاده شود.

مویدی با تأکید بر بحث انتقال دانش به‌صورت چهره به چهره به بهره‌برداران، یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه ترویج، انتقال آخرین یافته‌ها و فناوری‌های نوین به بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی کشور است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه حرکت این کاروان‌ها فقط در مزارع الگویی نیست، تصریح کرد: حرکت کاروان در استان‌های مختلف در مسیری از عرصه انجام می‌شود که دارای مسئله یا مشکلی باشد.

وی یادآور شد: یکی از مأموریت‌های کاروان، احصای مسائل و مشکلات کشاورزی در عرصه و ارائه راه‌حل‌های علمی برای رفع آن است.

مویدی با اشاره به اینکه ورود نتایج تحقیق در عرصه و نفوذ دانش و نوآوری در کنار افزایش سواد کشاورز سبب افزایش بهره‌وری خواهد شد، گفت: این مهم امنیت و اقتدار غذایی پایدار و عدم وابستگی را در پی دارد

کد خبر: ۱۵۹٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha