۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
هدفگذاری دستیابی به تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار

هدفگذاری دستیابی به تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار

رئیس سازمان شیلات ایران از برنامه‌ریزی و هدفگذاری برای تولید ۱۰۰ تُن خاویار و تولید ۲۰ هزار تُن گوشت خاویار در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی با اشاره به ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از سال ۲۰۱۰ گفت: همین امر باعث شد تا سازمان شیلات ایران در راستای توسعه سیاست پرورش ماهیان خاویاری اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون در استان‌های ساحلی کشور مزارع پرورش ماهیان خاویاری فعال هستند، بیان کرد: علاوه بر این مزارع پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲ استان دیگر کشور نیز دایر شده است.

معاون وزیر در سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار تا پایان سال گذشته، ۳۱۲۸ تُن گوشت خاویار و ۱۶ هزار و ۱۰۴ کیلوگرم خاویار در کشور تولید و به کشورهای هدف صادر شده است.

وی افزود: در نظر داریم میزان تولیدات محصولات خاویاری را در سال جاری با توجه به گذشت چندین سال از آغاز بکار مزارع پرورشی به طور چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

حسینی به حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توسط سازمان شیلات ایران اشاره و اظهار کرد: تسهیلات لازم با معرفی سازمان شیلات ایران در اختیار علاقه‌مندان به ورود در زمینه سرمایه‌گذاری پرورش ماهیان خاویاری از طریق ایجاد مزارع تخصصی در تمام استان‌های کشور، قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha