۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
انعقاد ۴۱ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان

انعقاد ۴۱ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان

بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به دهم تیرماه جاری، شاهد انعقاد حدود ۴۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان بود که افزایش۲۶.۶ درصدی در حجم و ۱۰.۴ درصدی در ارزش معاملات به ثبت رساند.

به گزارش بازار، هفته گذشته ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۳۶۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۴۰ هزار و ۹۴۸ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، انعقاد ۲۶ هزار و ۵۰۵ قرارداد آتی صندوق طلا ارزش بیش از ۳۰۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۶۵ درصد از حجم کل و ۸۴ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۵ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۵۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۳۳ درصدی از کل قراردادهای منعقده و همینطور کسب سهم ۱۶ درصدی از ارزش کل قراردادها، توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۷۶۸ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

انعقاد ۴۱ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان

انعقاد ۴۱ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان

کد خبر: ۱۵۹٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha