۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
پیش بینی عبور مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات
مدیرکل هوشمندسازی توانیر عنوان کرد

پیش بینی عبور مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات

مدقق، مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: با توجه به تداوم گرما در روزهای آینده پیش بینی می کنیم که مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور کند.

به گزارش بازار، هادی مدقق افزود: روز گذشته(جمعه) با اینکه تعطیل بود اما به علت گرمای هوا و حداکثر نیاز در ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه، مصرف برق به بیش از ۶۰ هزار مگاوات رسید.

وی با اشاره به برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه داد: با آمادگی شبکه برق رسانی و تیم های عملیاتی، هیچ مشکلی برای تأمین برق نداشتیم.

مدقق گفت: بخش عمده ای از این مصرف ناشی از مصارف تأسیسات سرمایشی است. از مصرف کنندگان بخش های خانگی و تجاری درخواست می کنم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مشکلی برای هیچ یک از هموطنانمان پیش نیاید.

وی از مردم خواست که در مدیریت این بخش از مصارف دقت بیشتری کنند و در بخش کولرهای گازی درجه حرارت را روی ۲۴ درجه و کولرهای آبی را روی دور کُند تنظیم کنند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر گفت: همچنین بخش های ادارات و عمومی باید رعایت کنند که بعد از ساعت اداری که نیازی به تجهیزات سرمایشی نیست حتماً این مصارف را از مدار خارج کنند.

مدقق افزود: برای اینکه مشکلی برای هموطنان به وجود نیاید با توافقی که با بخش های مختلف صنعت و کشاورزی انجام و همچنین بر اساس دستورالعملی که برای ادارات دولتی ابلاغ شد برنامه های مدیریت بار را در بخش های مختلف اعمال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقریباً همه این مشترکین بالای ۳۰ کیلووات مجهز به کنترل هوشمند هستند، اضافه کرد: مصارف اینها که تقریباً بیش از ۵۰ درصد مصرف کل کشور است رصد و کنترل می شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha