۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تاکید استاندار کردستان در خصوص بازگشت کارخانه بستنی عسل به چرخه تولید
پس از چند سال تعطیلی؛

تاکید استاندار کردستان در خصوص بازگشت کارخانه بستنی عسل به چرخه تولید

سنندج – استاندار کردستان بر رفع مشکلات کارخانه بستنی عسل و بازگشت این واحد صنعتی به چرخه تولید به عنوان یکی ضرورت مهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کارخانه بستنی عسل به عنوان یکی از واحدهای تولید در استان کردستان چند سالی است که به دلیل مشکلات اعتباری و تسهیلاتی تعطیل شده است.

علیرغم پیگیری های مختلف متاسفانه این واحد تولیدی همچنان غیرفعال است، تا اینکه استاندار کردستان در جریان بازدید از این واحد صنعتی بر رفع مشکلات و بازگشت هر چه سریعتر این واحد صنعتی به چرخه تولید تاکید کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جریان بازدید از این کارخانه تعطیل و غیرفعال در استان کردستان، اظهار کرد: در تعطیلی و رکود بیش از ۵۰۰ میلیارد سرمایه در این زنجیره تولیدی، هم مالک مقصر است و هم قوانین دست و پاگیر تقصیر دارند.

وی در پاسخ به پیشنهاد موکول کردن حل این مشکل به سفر رییس جمهور به استان، گفت: باید این موضوع را با اتکا به اختیارات استان تعیین تکلیف کنیم، موضوعات دیگری برای مطرح کردن در سفر مد نظر است.

استاندار کردستان بر تسهیل در شرایط و همچنین رفع مشکلات پیش روی این واحد صنعتی تاکید کرد و افزود: بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار در این راستا یکی از انتظارات جدی ما از مجموعه مدیران و مسئولان ادارات و سازمان های مسئول است.

کارخانه بستنی عسل و گاوداری هزار رأسی برکت که مجموعاً زنجیره بارین را تشکیل می‌دهد در حال حاضر برای بازگشت به چرخه تولید و اشتغال مجدد ۱۷۵ کارگر بیکار شده این کارخانه، نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات است که به دلیل معوقات تسهیلات قبلی، بانک‌های عامل توان و تمایلی به پرداخت این سرمایه در گردش ندارند.

با تاکید استاندار بر اهمیت فعالیت این زنجیره تولید در شرایط اقتصادی فعلی، مصوب شد بانک سپه، گاوداری برکت را فک رهن، و پس از اعلام نتیجه کارشناسی جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان طرح توسعه گاوداری پرداخت نماید.

شایان ذکر است، زنجیره تولیدی بارین که در زمینه تولید شیر، بستنی و گوشت فعال بوده ۳۴ مصوبه از جلسات ملی و استانی گرفته که به ادعای سرمایه‌گذار و مالک، بسیاری از این مصوبات که برای بقای این زنجیره حیاتی بود، هنوز اجرایی نشده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha