۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
آخرین آمار و اطلاعات زمین لرزه هرمزگان/ فوت ۵ نفر تائید شد
بازار گزارش می‌دهد؛

آخرین آمار و اطلاعات زمین لرزه هرمزگان/ فوت ۵ نفر تائید شد

بندرعباس- وقوع سه زمین لرزه بالای شش ریشتر به همراه ۲۰ پس لرزه طی ساعات اخیر در هرمزگان خسارات جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشته که تا کنون مرگ پنج نفر تائید شده است.

بازار، گروه استان‌ها: زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند زمین لرزه ای که با برآمدن آفتاب مشخص شد، فاجعه ای بزرگ است نه یک زمین لرزه ساده؛ بلافاصله بعد از آن دو زمین لرزه بالای شش ریشتر دیگر نیز در این ناحیه رقم خورد تا تعداد کل زمین لرزه های مهلک طی بازه دو ساعتی به عدد سه برسد.

بیش از ۲۰ پس لرزه عموما بین سه تا چهار نیم ریشتر نیز در این ناحیه احساس شده است شدت زمین لرزه ها تا حدی است که مردم بندرعباس نیز تا صبح در خیابان ها خوابیدند. رسانه های محلی گزارش کرده اند که مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه به خیابان‌ها آمده‌اند.

عمق حادثه
میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر نخستین کسی بود که به این حادثه واکنش نشان داد وی با بزرگ خواندن ابعاد زمین لرزه بیان کرد: تمام اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند همچنین تیم های امدادی و عملیاتی برای کمک به مردم روستای سایه خوش اعزام شدند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند

این صحبت‌ها کمی بعد از وقوع زمین لرزه بود اما ارزیابی تیم های ارزیاب نشان داد که عمق خرابی ها بسیار زیاد است اینجا بود که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اولین بار تعداد زخمی ها و کشته های احتمالی را اعلام کرد. عدد باورنکردنی ۳۹ زخمی بستری در ظرف کمتر از یک ساعت از وقوع زلزله و رسیدن تیم های امدادی، نشان از جدی بودن ماجرا دارد.

عمق حادثه مهدی دوستی استاندار هرمزگان را نیز به میان خبرنگاران کشاند وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ خسارت گسترده نداشتند اما روستاهای کانون زلزله آسیب شدیدی دیده‌اند، گفت: مردم آرامش خودشان را حفظ کنند و بگذارند تا مسیر ها برای امداد رسانی باز باشد.

وی با بیان اینکه جاده ها نیز در این حادثه آسیب دیده اند در نتیجه مردم در مسیر روستاها تردد نداشته باشند تا با تسهیل آمد و شد روبرو باشیم، ابراز کرد: نگرانی ما مردمی هستند که زیر آوار خانه های خراب شده مانده اند.

وقوع زمین لرزه بعدی
در حالی که همه فکر می کردند همه چیز تمام شده زمین لرزه ای به قدرت ۶.۳ ریشتر ساعت چهار بامداد حوالی بندرخمیر و جزیره قشم در استان هرمزگان را لرزاند زمین لرزه ای غافلگیر کننده که البته به دلیل هشدار مردم و بیرون خوابیدن آنان، خوشبختانه جان باخته نداشته است.

اکیپ های ارزیاب در این منطقه نیز حضور دارند و هلال احمر نیز به منطقه اعزام شده است. یکی از رسانه ها در این ارتباط نوشت: شدت زمین لرزه ها به حدی بود که اهالی شهرهای العین و راس الخمیه در امارات وحشت زده به خیابان ها آمدند.

آخرین آمار و اطلاعات زمین لرزه هرمزگان/ فوت ۵ نفر تائید شد

بالگرد ها اعزام شدند
همزمان با روشن شدن هوا بالگرد امداد نیز به منطقه اعزام شده است همچنین تجهیزات مورد نیاز برای کسانی که خانه هایشان تخریب شده، در منطقه وجود دارد و هلال احمر نیز به امورات مردم رسیدگی می کند.

ساعت به شش صبح می رسید که عوامل امدادی در محل حاضر بودند همچنین از استان های مجاور نیز دو اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شدند همچنین هلال احمر نیز غالب نیروهای خود را اعلام کرده است با حضور عوامل امدادی اما تعداد فوتی ها نیز مشخص شد.

نخستین و تنها آمار رسمی که اعلام شده مرگ شش نفر را تا ساعت شش صبح امروز تائید می کند آن هم توسط مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان؛ مهرداد حسن زاده بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به پنج نفر رسیده که سه نفرشان مرد و دیگران زن هستند همچنین ۱۲ بیمار نیز بستری شدند.

بیش از ۲۰ پس لرزه عموما بین سه تا چهار نیم ریشتر نیز در این ناحیه احساس شده است

حسن زاده با اشاره به ارسال شمار بیشتری از آمبولانس از بندرعباس به کانون زلزله، از مردم خواست تا از تردد بین شهری در محورهای غربی هرمزگان خودداری کنند تا نیروهای امدادی بتوانند امکانات و تجهیزات لازم را به منطقه منتقل کنند.

سایه خوش مرکز زلزله
روستای سایه خوش در استان هرمزگان مرکز این زمین لرزه است مسئولان می گویند که در شهرهای دیگر به دلیل اینکه مردم بعد از احساس زمین لرزه نخست در خارج از خانه شب را به صبح رساندند، خوشبختانه هیچ خسارت جانی دیده نشده و تنها چند نفر در بندرلنگه و اطراف آسیب دیدند.

صبح امروز اما وزیر بهداشت نیز این اطمینان را داد که همه امکانات برای زلزله زدگان دیده شود مسئولان استان های مجاور مانند فارس و بوشهر و ... نیز اعلام آمادگی کرده اند تا لوازم مورد نیاز و نیروهای امدادی خود را اعزام کنند همچنین یک گروه از بوشهر با لباس مقدس امدادگران هلال احمر به سایه خوش اعزام شده و در مسیر است.

مردم امیدوارند که زودتر امدادرسانی به افراد زیر آوار مانده به اتمام برسد و شمار فوت شده ها بیش از پنج نفری که تائید شد نباشد اما همچنان امداد رسانی ادامه داد و باید منتظر دقایق سخت پیش رو در این گرمای شدید هرمزگان بود.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha