۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
توافق اعضای پارلمان اروپا برای تصویب مقررات رمز ارزی با هدف حمایت از مشتریان

توافق اعضای پارلمان اروپا برای تصویب مقررات رمز ارزی با هدف حمایت از مشتریان

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کردند که قانونگذاران این اتحادیه در مورد ارائه لایحه مقررات مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال به توافق رسیده و این مقررات در راستای حمایت از حقوق مشتریان خواهد بود.

به گزارش بازار، نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپااعلام کردند که قانونگذاران این اتحادیه در مورد ارائه لایحه مقررات مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال به توافق رسیده اند.

گفته میشود این مقررات بیشتر شامل اقدامات حفاظتی در برابر دستکاری بازار خاهد شد. طبق مقررات جدید، در فرآیند انتقال رمزارزها، داده‌های مربوط به فرستنده و گیرنده ثبت خواهند شد که این اطلاعات با سازمان های مجری قوانین مرتبط با پولشویی یا تامین مالی تروریسم به اشتراک گذاشته خواهد شد. همچنین شرکت های رمزارزی موظف به ارائه اطلاعات دقیق مربوط به فعالیت های خود در ارتباط با تغییرات اقلیمی به نهادهای مربوطه خواهند بود.

انتظار می رود این لایحه اولین چارچوب نظارتی کامل در جهان برای دارایی های کریپتو باشد. رگولاتورهای بریتانیا و ایالات متحده هر دو نسبت به نیاز به تدابیر شدیدتر در بخش کریپتو هشدار داده اند. با این حال، هیچ یک از این کشورها هنوز چنین مقرراتی را تصویب نکرده اند. هند، ششمین اقتصاد بزرگ جهان، سیستمی برای ئضع مالیات بر دارایی های دیجیتال ارائه کرده و با اینحال، چشم انداز چارچوب نظارتی مد نظر هنوز مبهم است.

ارنست اورتاسون، از نمایندگان پارلمان اروپا در این خصوص گفت که این مقررات به به سازمان نظارت بر اوراق بهادار اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا جلوی بی ثباتی عمیق و لطمه خوردن به سرمایه گذاران را گرفته و منافع شرکت های صادر کننده توکن های کریپتو نیز البته در آن لحاظ خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت تصویب و اجرایی شدن این مقررات، شرکت های صادرکننده توکن های رمز ارزی می توانند به صورت قانونی در اروپا به فعالیت بپردازند و با این حساب، منافع آنها نیز در چریان این قانونگذاری تامین خواهد شد.

این واقعیت که هدف قوانین به جای خود ارزهای دیجیتال، نظارت بر فعالیت شرکت های صادرکننده توکن های رمزارزی خواهد بود، بدون شک برای بسیاری از علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال خبر خوبی خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha