۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
ذخیره آبخوان های گلستان ۲۱ درصد کاهش یافت
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

ذخیره آبخوان های گلستان ۲۱ درصد کاهش یافت

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب شرکت منطقه ای گلستان از کاهش ۲۱ درصدی ذخایر آبخوان های گلستان خبرداد و گفت: در آبخوان های کم عمق ۱۹۵ میلیون مترمکعب و در آبخوان های عمیق ۶۲ میلیون مترمکعب کاهش رخ داده است.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از اول مهر ۱۴۰۰ لغایت ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در گلستان بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای ۴۰۴ میلی متر بارش اتفاق افتاده که نسبت به آمار بلندمدت با ۴۰۶ میلی متر، ۰.۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بر این اساس در حوضه آبریز گرگانرود دو درصد کاهش نسبت به بلندمدت، در اترک سفلی سه درصد کاهش، در قره سو هفت درصد افزایش، در نکارود علیا ۲۰ درصد افزایش و در خلیج گرگان ۷ درصد افزایش نسبت به بلندمدت اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد :متوسط دمای اندازه گیری شده طی این مدت ۱۳.۴ درجه سانتیگراد که نسبت به آمار بلندمدت با ۱۳ درجه سانتیگراد، ۰.۴ درجه افزایش را نشان می دهد.

حسینی ادامه داد: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه های شاخص رودخانه های استان حاکی از کاهش بین ۸۶ الی دو درصد نسبت به آمار دوره بلندمدت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ذخیره آبخوان های استان ۲۵۷ میلیون مترمکعب بوده و ۲۱ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می دهد و بر این اساس در آبخوان های کم عمق حدود ۱۹۵ میلیون مترمکعب و در آبخوان های عمیق حدود ۶۲ میلیون متر مکعب کاهش اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha